„De la lansarea sa pe piata in 1996 si pana in prezent, cota de piata a vodcii Stalinskaya a crescut in fiecare an, chiar si in anul curent, de criza economica. In ultimii ani, cota valorica de piata a vodcii Stalinskaya a crescut de la 34% in 2007 la 36% in 2008 si, respectiv, la 37% in prezent”, se mentioneaza in comunicatul Prodal.
In ceea ce priveste volumul vandut, Stalinskaya a inregistrat cresteri anuale si mai semnificative, respectiv de la 26% in 2006, la 28% in 2007, 31% in 2008 si 32% in prezent.
„Evolutia cotei de piata a vodcii Stalinskaya demonstreaza ca un segment important de consumatori romani au ramas fideli acestei marci, chiar si in conditii de criza economica, iar altii au devenit consumatori ai produsului”, a aratat Florin Radulescu, directorul general al grupului Prodal.
„Stalinskaya este o vodca premium, pretul situandu-se in esalonul superior al acestei categorii. Cresterea cotei sale de piata, inclusiv in acest an, demonstreaza ca din ce in ce mai multi romani isi schimba comportamentul ca si consumatori, astfel incat nu se orienteaza numai dupa criteriul ‘pret’, ci prefera sa consume produse de buna calitate si care au un pret corespunzator acesteia”, a adaugat Radulescu.
Stalinskaya a crescut ca si cota de piata atat pe segmentul de retail (retele de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de cartier), cat si in ceea ce priveste consumul in restaurante, baruri, cluburi etc (segmentul HoReCa).
Pe retail, Stalinskaya si-a mentinut pozitia de lider de piata si a crescut ca volum de la 25% cota de piata in 2008 la 26% in prezent, ramanand constanta ca si valoare. In ceea ce priveste HoReCa, cota de piata a vodcii Stalinskaya a crescut ca volum de la 39% anul trecut la 40% in momentul de fata, iar ca valoare – de la 41% la 43%.
„Avand in vedere ca urmeaza perioada sarbatorilor de iarna, ne asteptam, fireste, ca vanzarile sa ne consolideze pozitia pe piata”, a aratat Florin Radulescu.
„In ceea ce priveste anul viitor, preturile in lei vor creste ca urmare a calcularii accizelor la un curs valutar superior, dar de-a lungul anilor, piata a mai absorbit astfel de evolutii si s-a dovedit ca acestea nu influenteaza major consumatorii fideli marcilor noastre. In plus, avand in vedere ca in anul curent – de criza- Stalinskaya si-a consolidat pozitia de lider de piata, ne asteptam ca si 2010 sa marcheze inca un an de crestere a cotei sale de piata”, a conchis directorul general al grupului Prodal.
Compania Prodal ’94, detinuta de actionari romani, face parte din grupul Prodal, unul dintre cei mai importanti producatori si distribuitori de bauturi alcoolice din Romania si din regiune. Prodal detine doua branduri lideri de piata pe categoriile lor – vodca Stalinskaya (37% cota de piata din valoare) si respectiv Wembley Dry Gin (47% cota de piata din valoare), conform studiilor realizate de ACNieslen.
Prodal a fost infiintata in anul 1994 si doi ani mai tarziu a lansat vodca Stalinskaya, ce avea sa detina suprematia pe piata din Romania. In 1998, grupul Prodal si-a infiintat propria companie de distributie nationala – Granddis, iar in anul 2001 a lansat Wembley Dry Gin, lider in categoria sa.