Pe de alta parte, revenirea cererii in piete precum Germania si stabilitatea din SUA, au ajutat compania austrica sa obtina o crestere de 20% a profitului trimestrial, conform sursei citate.
Astfel, profitul operational al companiei a crescut in al doilea trimestru la 100,9 mil. euro, fata de aceeasi perioada din 2009, depasind estimarile analistilor, pe fondul cresterii cu 2% a veniturilor, pana la 546,1 mil. euro.
De asemenea, compania a raportat in T2 un profit net de 29,7 mil. euro, fata de rezultatul negativ de 143 mil. euro din trimestrul doi al anului trecut.
In schimb, pe primul semestru compania a raportat o pierdere de 39,4 mil. euro, mult mai mica insa in comparatie cu rezultatul negativ de 204 mil. euro din prima jumatate a anului trecut.
Compania estimeaza un trend pozitiv stabil pentru majoritatea pietelor occidentale, printre care Marea Britanie, Franta si Germania si mentinerea vanzarilor in SUA.
Totusi, pe fondul scaderii volumului de vanzari, Wienerberger intampina presiuni concurentiale din ce in ce mai mari in regiuni precum Europa Centrala si de Est, care genereaza un sfert din veniturile totale ale companiei.