- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

1 din 4 clienti are experiente neplacute cu furnizorii de servicii. Care sunt problemele

16 Oct, 17:49 • adrian.mihaltianu
Peste 30% dintre respondenti admit ca, in perioada recesiunii, furnizorii de servicii au incercat sa imbunatateasca serviciile pentru clienti si modul de relationare cu acestia. Cu toate acestea, zilnic, 25% dintre clienti au o experienta mai putin placuta cu furnizorii de servicii.
1 din 4 clienti are experiente neplacute cu furnizorii de servicii. Care sunt problemele

Principalele probleme
intampinate de clienti sunt: timpul lung de raspuns, informatii
incomplete, pasarea responsabilitatilor de la un om la altul si
intarzierea solutionarii, oferirea unei solutii care nu raspund
nevoii clientului, se arata in studiul “Satisfactia clientilor cu
privire la serviciile din Romania”.

Serviciile implicate in
studiu sunt telecomunicatii, servicii medicale, financiar-bancare,
service-uri auto, turism in scop de business.

Pentru clienti, cel mai separator
aspect este lipsa unui singur contact in comunicarea cu o companie,
atunci cand se doreste o informare sau solutionare.

Atunci
cand doresc sa rezolve o problema, 87% dintre consumatori folosesc
minimum 2 canale de comunicare. Telefonul se afla pe primul loc,
urmat imediat de email adresat direct unei persoane responsabile. De
asemenea clientii mai acceseaza pagina de Facebook a furnizorului,
site-ul companiei, sms-ul.

71%
dintre clientii nesatisfacuti
nu se vor mai intoarce catre
aceeasi companie
, exceptie o fac situatiile in care clientul are
un contract de servicii cu furnizorul, pe care nu il poate inchide
imediat, sau implica costuri de incheiere a contractului.

Conform
studiului, 56% dintre plangerile facute pe social media sunt
ignorate (contul de Facebook, adresa de email de pe site-ul companiei
contact@).

Principalele tendinte in politica de
customer
a companiilor pe care clientii le-au indicat in studiul
Client Metrics:

-Diversificarea canalelor de comunicare
la care compania sa raspunda in cel mai scurt timp – Telefonul si
conversatia cu un agent (83%) , email catre serviciul clienti (58%),
instant messaging / online chat cu o persoana care sa raspunda rapid
(32%), sectiunea Help sau FAQs de pe site-ul companiei (29%), SMS
(24%). Pe ultimul loc se afla forumurile online si comunitatile de
clienti (17%).

-Solutii mobile – pot genera o crestere a
satisfactiei clientilor pana la 56% si o crestere a vanzarilor de
pana la 19%, datorita faptului ca telefonul mobil este cel mai
accesibil mijloc de comunicare.

-Programe dedicate pentru „vocea
clientilor” – Respondentii considera ca este important ca o
companie sa ceara si sa primeasca feedback despre produsele,
serviciile si procesele organizationale, fapt ce i-ar putea ajuta in
optimizarea relatiei cu clientii si experienta acestora.

Totodata,
numai 18% dintre clienti sunt dispusi sa ofere acest feedback prin
intermediul unui chestionar. Principalul motiv pentru care exista
aceasta reticenta este lipsa de incredere ca informatiile oferite vor
fi luate in considerare si se vor regasi in servicii mai calitative,
se arata in studiul anuntat de Client Metrics, cel mai nou
instrument de monitorizare continua a satisfactiei clientilor, creat
de companiile Trendelligent si Blue Point.

Studiul a fost realizat in luna
septembrie – octombrie 2013, pe un esantion de 500 de persoane fizice
din mediul urban, cu varste cuprinse intre 25-45 ani si cu un venit
mediu de peste 600 euro/pers. Serviciile implicate in studiu sunt
telecomunicatii, servicii medicale, financiar-bancare, service-uri
auto, turism in scop de business.


Citeste si: De ce
sunt romanii nemultumiti de banci

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR