- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

2009, anul \”evadarii\” din orasele mici pentru principalii retaileri IT&C

22 Dec, 00:01 • emanuel.ceciu
2009 va fi anul inchiderii, in orasele mici, a magazinelor de retail IT&C si electronice de dimensiuni mai mari, intrucat odata cu scaderea cererii, potentialul acestora se micsoreaza, sunt de parere marii jucatori din piata.
2009, anul \evadarii\ din orasele mici pentru principalii retaileri IT&C

„Odata cu scaderea cererii pe aceasta piata, potentialul oraselor mici scade mai mult decat in cele mari. Consider ca majoritatea magazinelor ce urmeaza a fi deschise in 2009 vor avea ca tinta orase mari – Bucuresti, Constanta, Cluj sau Brasov, de exemplu”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Dan Ostahie, presedinte al celui mai mare lant de retail de IT&C, electronice si electrocasnice din Romania, Altex/Media Galaxy.

De aceeasi parere sunt si oficialii concurentului Flamingo International.

„In orasele mici este posibil sa asistam la fuziuni intre jucatorii cu mai putine magazine, de o marime mai redusa. Jucatorii mari consider ca se vor muta in special in orasele importante, cu o populatie numeroasa si potential mai ridicat. Oricum, efectele crizei probabil ca se vor vedea si acolo, dar mai redus”, este parerea lui Dragos Simion, presedinte al Flamingo International.

Reprezentantii retailerului Diverta considera ca „efectul de mall” nu va disparea din conceptia marilor jucatori nici in 2009.

„Harta anului 2009 nu poate fi decat o extindere a celei din 2008, nu se pune problema unei ‘reconfigurari totale’ ci mai degraba a unei adaugiri. Se va pastra tendinta de axare pe orase mari , cu precadere pe centre comerciale puternice. De asemenea ‘efectul de mall’ se va perpetua si in 2009, determinand ca retaileri mari sa isi doreasca deschiderea de magazine in astfel de locatii”, a declarat Mihaela Ciceu, director de marketing Diverta.

Aceasta a subliniat ca orasele mici vor ramane acoperite prin trei directii principale – comenzi online, comercianti locali (ocazional si retaileri importanti) sau francize extinse de catre retailerii cunoscuti.

Suprafata comerciala totala a magazinelor din grupul Altex se ridica la aproximativ 100.000 de metri patrati, compania detinand 60 de magazine Altex si 17 magazine Media Galaxy.

Grupul Flamingo detine in prezent peste 100 magazine la nivel national prin cele trei retele Flanco, Flanco World si Flamingo Computers. Retailerul isi propune sa atinga o suprafata totala de vanzari de 70.000 mp pana la finalul acestui an si de 90.000 mp la finalul lui 2010.

Suprafata comerciala totala se ridica la aproximativ 100.000 metri patrati si 60 de magazine Altex si 17 magazine Media Galaxy.

Diverta detine in prezent circa 65 de magazine.

Flamingo urmareste afaceri de 210 mil. euro in 2008, in crestere cu 22% fata de 2007. Altex tinteste venituri de circa 430 mil. euro in 2008, de la 317 mil. euro in 2007. Diverta si-a propus afaceri de 50 mil. euro in 2008, de la 46,5 mil. euro in 2007.