- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Aici se fac sute de milioane de euro din software: Fa un tur virtual in birourile Microsoft, Siveco si TotalSoft (GALERIE FOTO)

13 Aug, 00:02 • emanuel.ceciu
Atmosfera de lucru trebuie sa fie relaxanta, culorile cat mai odihnitoare si lumina naturala este un atu important, explica, parca dupa ce s-au vorbit intre ei, "ghizii" prin sediile a trei dintre cei mai mari producatori de software din Romania. Intrati alaturi de DailyBusiness.ro intr-un tur exclusiv prin birourile unde se invart sute de milioane de euro in IT-ul romanesc.
Aici se fac sute de milioane de euro din software: Fa un tur virtual in birourile Microsoft, Siveco si TotalSoft (GALERIE FOTO)

DailyBusiness.ro va ofera in exclusivitate fotografii din interiorul sediilor a trei dintre cei mai mari jucatori de pe piata IT autohtona – Microsoft, TotalSoft si Siveco.

Microsoft si-a mutat sediul central din Romania in zona Pietei Prese Libere la inceputul acestui an, intr-un sediu pe care seful filialei locale, Calin Tatomir, il numea la acea data fiind „ca din Star Trek”.
[gallery:114]
DailyBusiness.ro prezinta, in premiera, facilitatile sediului Microsoft care acomodeaza in prezent peste 120 de angajati. Spatiul permite un numar de maxim 200 de angajati.

„Spatiul de birouri al Microsoft este creat pentru a incuraja inovatia si comunicarea dintre colegi. Nu exista decat cateva spatii inchise. Chiar si Calin Tatomir, managerul filialei locale, sta intr-un spatiu deschis, deplasandu-se doar in cazul intalnirilor importante intr-un birou clasic, izolat”, spune Radu Fertea, facilities manager la Microsoft Romania.

„Oamenii au nevoie si de relaxare la locul de munca, iar natura – plantele – ajuta in acest scop. De asemenea, am dat anumitor incaperi nume de sporturi. Inauntru avem chiar si cate o minge specifica fiecarui sport in spate”, continua acesta, pe masura ce indica incaperi numite „Fotbal” sau „Handbal”.
[quote=Radu Fertea, Microsoft]Angajatii se simt mandri cand invita cate un client intr-un birou bine amenajat[/quote]
Care sunt principalii factori care trebuie luati in considerare in amenajarea unui sediu? Cresterea interactiunii dintre colegi, chiar si intre cei din alte departamente. Flexibilitate in alegerea birourilor – angajatii apreciaza mult cand pot alege unde sa se aseze. O amenajare placuta, colorata. Locuri luminate cat mai natural. „Angajatii se simt mandri cand invita cate un client intr-un birou bine amenajat, acest lucru putandu-se traduce in incheierea unui contract si implicit in cresterea afacerilor companiei”, spune Fertea.

In spatii deschise se nasc insa unele intrebari. „Cum faci fata zgomotelor produse de ceilalti colegi?”. Radu Fertea spune ca acesta nu este de fapt un inconvenient ci, din contra, obliga colegii sa se respecte intre ei. „Pot asculta muzica la casti sau, daca se pun toti de acord, pot asculta radio, in surdina”. De asemenea, unii s-ar putea intreba unde se pot da telefoane private daca spatiile sunt deschise. „La Microsoft avem ‘phone-booth-uri’, mici incaperi izolate fonic in care este instalat cate un telefon. Acestea sunt ‘camuflate’ astfel incat sa nu deranjeze estetic”.

Intr-un spatiu in care fiecare isi poate muta locul unde sta in fiecare zi, cum iti gasesti anumiti colegi cand ai nevoie de ei? „Exista un sistem telecom intern care te ajuta sa afli unde lucreaza fiecare om in parte. Se poate de asemenea vorbi cu orice coleg la acel telefon, indiferent unde se afla el in spatiul de birouri al Microsoft”.

Pentru a incuraja reducerea de emisii de dioxid de carbon si folosirea luminii naturale, tavanele salilor de intalnire din sediul central Microsoft sunt rabatabile, printr-o apasare de buton acestea strangandu-se precum jaluzelele sau, dupa nevoie, acoperind incaperea si lasand-o in penumbra. (vezi foto)

Veniturile Microsoft in Romania au fost in anul calendaristic 2008 de 30 mil. euro, iar profitul s-a ridicat la 5,2 mil. euro, conform paginii oficiale a Ministerului de Finante. Calin Tatomir sublinia anul trecut ca in anul fiscal incheiat pe 3 iulie 2009 compania si-a redus veniturile cu 10-15% fata de anul fiscal anterior.

TotalSoft si-a mutat anul acesta sediul, din zona Unirii in Voluntari, judetul Ilfov. „Aveam nevoie de mai mult spatiu pentru extindere si de birouri mai moderne”, spun reprezentantii companiei.

Investita in amenajarea sediului ce se intinde pe doua etaje si jumatate s-a ridicat la 500.000 de euro. Suprafata noului sediu este de 3.125 mp, suprafata utilizabila pentru fiecare angajat fiind de 9,7 mp. Investitia a presupus mobilier nou – birouri, scaune, dulapuri, mobilier pentru salile de meeting, aparatura pentru salile de meeting, etc. Singurele bunuri mutate dintr-un sediu in altul au fost calculatoarele si serverele.

„Sediul unei companii reflecta in mare masura potentialul ei profesional, financiar si uman. Nu as spune ca sediul unei companii se reflecta in veniturile sale, dar cu siguranta influenteaza perceptia vizitatorilor privind credibilitatea, potentialul financiar si preocuparea privind calitatea conditiilor de lucru oferite angajatilor”, spune directorul general TotalSoft, Liviu Dan Dragan.

Printre facilitatile scoase in evidenta de oficialii companiei se numara sala de recreere si de mese, transport asigurat intre statia de metrou Pipera si Global City Business Park precum si abonamente la clinica Medicover.

TotalSoft avea la finalul primului semestru al anului 386 angajati, fata de 366 cu un an in urma.

TotalSoft a inregistrat in 2009 un profit EBITDA de 5 milioane de euro, cu 40% mai mare decat in anul precedent.

TotalSoft a inchis anul trecut cu o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro. Veniturile s-au majorat cu 32%, in special datorita comercializarii softului pentru gestionarea resurselor intreprinderii (ERP – Enterprise Resource Planning) Charisma.

Pentru anul in curs, compania are ca obiectiv cresterea cifrei de afaceri la 24 de milioane de euro si EBITDA in valoare de 6 mil. euro.

Siveco gazduieste in sediul din Baneasa 650 de angajati, fata de 700 la jumatatea anului trecut. Sediul se intinde pe patru etaje + parter, unui angajat revenindu-i aproximativ 10 mp, „conform normelor europene”, spun oficialii Siveco.

„Sediul firmei este o carte de vizita importanta, o dovada a seriozitatii si profesionalismului companiei. Mobilierul, echipamentul de lucru, tinuta angajatilor, curatenia, decoratiunile, facilitatile, dotarile, atmosfera generala – completeaza personalitatea firmei, influentand atitudinea clientilor”, spune Irina Socol, manager al Siveco.

Activitatea in IT este deosebit de dinamica si solicitanta pentru angajati, conditiile de munca fiind importante pentru calitatea muncii desfasurate, mai spune Socol.

Potrivit site-ului Siveco, anul trecut compania a avut afaceri de 211,4 milioane de lei (49,8 mil euro), afacerile companiei coborand la nivelul inregistrat in 2007, cand Siveco a avut un business de 49,5 milioane de euro. In 2008, compania a generat afaceri mai mari cu 24% fata de 2009.