- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Altex: Competitia este din ce in ce mai mare. Ne batem pana si cu firmele de bricolaj sau mobilier

11 May, 17:25 • cristina.mihai
Retailul IT&C se arata din ce in ce mai greu, in ciuda cresterilor raportate in primul trimestru, pe toate gamele de produse, avand in vedere cresterea puternica a competitiei. Oficialii companiei spun chiar ca sunt in competitie si cu firmele de bricolaj sau mobilier care isi extind portofoliul si cu electrocasnice.
Altex: Competitia este din ce in ce mai mare. Ne batem pana si cu firmele de bricolaj sau mobilier

Dan Ostahie, presedintele Altex, spune ca
Flanco va fi mai puternic ca urmare a preluarii Asesoft. „Preluarea Flanco de
catre Asesoft este o constructie solida”, a declarat seful celui mai mare retailer de
electronice si electrocasnice din Romania. El crede ca discursul
din acest sector trebuie schimbat, astfel incat vanzarile din online sa nu mai fie privite diferit fata de cele din comertul traditional. „Este aceeasi piata si
sunt aceeasi clienti”, spune Ostahie.
 

Mai mult, seful Altex a spus ca in cazul particular al Flanco, preturile mai mici de la eMag (magazin online detinut tot de
Asesoft-n.r.) ar putea sa afecteze compania, care practica preturi mai mari.

Altex a anuntat ca in acest an intentioneaza sa isi
consolideze business-ul si pe segmentul online, insa nu a facut publice
estimari legate de volumul vanzarilor care ar urma sa fie generate prin
intermediul site-ului.
 

Cristian Moanta, directorul de marketing al Altex, a explicat
ca daca 2010 a adus surprize neplacute
(piata a scazut cu 15%), e foarte putin probabil ca 2011 sa fie un an cu mult mai bun. In plus,
competitia este din ce in ce mai mari, chiar si cu segmentele inrudite ca
mobilierul sau bricolajul, domenii in care, in goana dupa vanzari cat mai mari,
au fost incluse electrocasnice in gama de 
produse.

Legat de preturi, Ostahie spune ca va continua trendul
descendent in acest an, in special ca urmare a faptului ca lansarile de
produse  updatate tehnologic la preturile
celor vechi.

Pentru 2011, retailerul are in plan deschiderea unui numar
limitat de noi magazine, urmand sa aloce resurse pentru a diversifica
sortimentul din magazinele existente si imbunatatirii serviciilor pre si post
vanzare. Oficialii companiei spun ca intentioneaza sa creasca remuneratia
angajatilor care isi indeplinesc obiectivele, inclusiv bonusurile,
considerand ca forta de vanzari este un punct cheie pe piata.

Chiar daca relansarea consumului este amanata de cresterea
TVA din iulie 2010, oficialii companie preconizeaza ca vor creste vanzarile pe
segmentul de tehnologie. Ostahie estimeaza cresteri de 15-20% pe segmentul de
televizoare LCD, dar mai ales Led si de 20% pentru tablete si notebook-uri. Cea
mai mare crestere este insa pe segmentul de camere foto.

Oficialii Altex spun
ca abia 2012 trebuie privit ca orizontul de timp in care va fi reconturat
sentimentul de incredere si cand ar putea sa se revizoreze si creditarea pe
consum, segment de finantare extrem de afectat in prezent, mai ales pentru ca
bugetarii si pensionarii reprezinta mai bine de jumatate din solicitantii
acestor credite, iar din nefericire in climatul economic actual acestia nu mai
sunt eligibili pentru banci.