Indicatorii de profitabilitate obtinuti in 2008 de companie au fost mai mici decat cei estimati la inceputul anului trecut, iar marja de castig Altex Romania inainte de taxe, dobanzi, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 1,3%.
„Chiar si dupa aceasta perioada economica dificila, care a generat multe confuzii in piata datorita instalarii relativ rapide si in cel mai nepotrivit moment al anului, anuntam cea mai mare cifra de afaceri inregistrata de Altex Romania de la infiintare si pana astazi, 344 milioane euro, depasind cu 8,5% cifra de afaceri inregistrata in anul 2007”, a declarat Dan Ostahie, presedinte Altex Romania.
Altex Romania a investit in comunicare si promovare un buget de 15 milioane de euro (la nivel de rate card), in 2008. Bugetul investit in dezvoltarea personalului s-a ridicat la suma de 630.000 de euro in 2008.
Cele mai mari cresteri au inregistrat vanzarile de produse din categoria Entertainment – filme, muzica, console de joc si jocuri in format CD sau DVD, categorie a carei crestere a depasit 60%.
Camerele foto si video au inregistrat o crestere de 15%, iar produsele electronice au inregistrat o crestere de aproximativ 10%. Televizoarele cu ecran cu plasma sau LCD au crescut cu 35% fata de anul 2007, la polul opus aflandu-se subsegmentul televizoarelor cu CRT (tub catodic), care a scazut cu 50% fata de cele inregistrate in 2007.
Comunicatiile au scazut cu 15% fata de 2007. Principalul motiv al reducerii vanzarilor de produse din segmentul comunicatii a fost orientarea clientilor catre distribuitorii de telefonie mobila.
Principalii concurenti ai companiei sunt Domo, Flamingo International, precum si eMag.ro.