Un client al Apple care achizitionase gadgetul la pretul initial, de 600$, si-a scris pe un tricou „Am fost beta-tester de 200$ pentru iPhone”. „Timp de sase luni au tot laudat iPhone-ul, l-au scos pe piata cu 600$ apoi, dupa doua luni, dupa ce ne-au furat 200$, fug cu banii nostri”, a declarat alt client nemultumit, in timp ce altul a declarat ca a platit 200$ in plus pentru ca a avut privilegiul de a sta la coada ore in sir.
Steve Jobs, directorul executiv al Apple a recunoscut printr-o scrisoare deschisa ca Apple a abuzat de increderea clientilor, oferindu-le ca rasplata posibilitatea de a primi inapoi 100$ din costul initial al iPhone-ului. „Clientii nostri fideli au avut incredere in noi, si in momente ca acestea trebuie sa ne ridicam la nivelul cerut de ei”, a declarat Jobs.
„In general, este o strategie de marketing foarte bine cunoscuta, ca pentru a scoate mai mult profit trebuie sa iesi pe piata cu un pret mai mare, sa profiti de entuziasmul initial, ca mai apoi sa ieftinesti produsul, treptat”, a spus Ken Dulaney, analist al Gartner Research. „Apple insa a exagerat, atat cu pretul intial, profitand de dorinta clientilor de a fi primii care intra in posesia gadgetului, cat si cu scaderea mare si brusca a pretului”, a continuat acesta.
Steve Jobs a explicat reducerea considerabila a pretului iPhone-ului prin dorinta de a crea cerere mare pentru produs in pragul vacantei de iarna, dar unii analisti ridica unele semne de intrebare cu privire la ritmul vanzarilor terminalului mobil. Jobs declara anterior ca vanzarile iPhone vor atinge 1 milion de unitati pana la finele acestei luni.
Decizia Apple a venit la doua saptamani dupa ce compania a confirmat ca a ajuns la o intelegere cu trei operatori de telefonie mobila din Europa, respectiv T-Mobile, O2 si Orange, pentru furnizarea drepturilor de distributie exclusiva a iPhone.
Potrivit termenilor contractelor, operatorii ar urma sa cedeze Apple 10% din veniturile obtinute din apelurile de voce si transferurile de date efectuate catre utilizatorii iPhone.
Oficialii Apple au anuntat ieri lansarea pe piata a unui nou iPod, numit Touch care este, pe scurt, un iPhone fara functia de telefon, a scris Chicago Tribune. Touch-ul vine in doua versiuni, cu capacitati de 8Gb si de 16 Gb,ambele cu ecran tactil. Playerul de 8 Gb se vinde cu pretul de 300$ in timp ce versiunea cu capacitate de stocare de 16 Gb se comercializeaza cu pretul de 400$.
Inainte de acest anunt, oficialii Microsoft au anuntat si ei o reducere a pretului playerului Zune, care concureaza cu iPod-ul Apple, cu 50$, pana la 200$. „Scaderea aceasta era planuita de cateva luni. Avand in vedere apropierea perioadei sarbatorilor de iarna, nu este exclus sa scoatem pe piata si cateva noutati”, a declarat un purtator de cuvant al Microsoft.