- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Ascenta intra pe piata auto printr-un serviciu de drive test

27 Aug, 10:13 • Redactia DailyBusiness
Ascenta, divizia de consultanta si servicii IT a grupului Softwin, a lansat o solutie ce se adreseaza companiilor din serviciul auto, vizand automatizarea si managementul aplicatiilor de drive-test, au spus oficiali ai companiei.
Ascenta intra pe piata auto printr-un serviciu de drive test

Prin acest serviciu, denumit Appointment Service, se pot centraliza toate cererile de drive-test primite prin orice canal de comunicare (telefon, e-mail sau Internet) si se pot initia invitatii la drive-test pentru potentialii clienti interesati de achizitionarea unui autoturism.

„Practic, potentialii clienti interesati de un drive-test suna la call-center-ul Ascenta, unde sunt supusi unui chestionar. Acesta este intrebat varsta, daca are familie, copii, ce masina ar fi interesat sa cumpere, de cati bani dispune, in ce perioada ar dori sa achizitioneze autoturismul si alte astfel de intrebari care vor ajuta dealerul in vanzari”, a spus pentru DailyBusiness un oficial Ascenta.

„n continuare, chestionarul este trimis delerului la care potentialul client va efectua drive-testul. Dealerul va sti astfel la ce sa se astepte de la client, avand astfel mai multe sanse sa vanda”, a continuat acesta, precizand ca in majoritatea tarilor astfel de practici sunt foarte des intalnite.

Veniturile Ascenta vor proveni din contractele cu companiile auto. Aceste contracte vor avea sume variabile, in functie de cate cereri de drive-test sunt pentru fiecare in parte. Oficialii Ascenta nu au precizat la cat s-ar putea ridica valoarea unui astfel de contract.

„Consideram ca dealerii vor fi interesati, astfel incat pana la finele anului vom avea sigur contracte incheiate cu dealerii mari, care efectueaza frecvent drive-teste. Deja suntem in dialog cu unii dintre ei”,a spus oficialul Ascenta.

Acesta a precizat ca investitia in softul propriu-zis a fost destul de mica, fiind insa necesara o perioada de aproximativ 6 luni pentru perfectionarea lui, pentru a se pune la punct procedurile si chestionarele.

„Nu am investit foarte multi bani in Appointment Service, pana la urma fiind doar o aplicatie. In schimb, pentru a sustine acest serviciu, este nevoie de pana la 100 de oameni, din call-centerul propriu”, a spus oficialul Ascenta.

Potrivit unor studii din domeniu, 50% dintre potentialii clienti sunt influentati in decizia de cumparare de impresiile cunoscutilor si de experientele traite pe parcursul unui drive test.

„Daca analizam tendintele, este evident ca ne indreptam catre pietele occidentale. Cel mai important aspect, care conteaza pentru 90% dintre clientii unui dealer auto, este abordarea lor de catre vanzator. Cu cat vanzatorul va cunoaste mai bine clientul, cu atat ii va sti mai bine nevoile si il va determina mai repede sa ia decizia de cumparare”, a precizat Horatiu Berdila, directorul comercial Ascenta,.

Ascenta este brandul prin care activeaza din noiembrie 2006 divizia de consultanta IT si solutii software pentru corporatii din cadrul grupului Softwin. Reprezentantii Ascenta estimeaza pana la sfarsitul anului o cota intre 10% si 15% din piata romaneasca de software si servicii IT pentru corporatii.

Urmărește Daily Business pe Google News