- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

BenQ Romania: Scadere de 30% a afacerilor, anul trecut, la 15 mil. euro

28 Apr, 13:12 • emanuel.ceciu
BenQ Romania, filiala locala a producatorului taiwanez de IT si electronice, a inregistrat in 2008 afaceri de circa 15 mil. euro, in scadere cu 30% fata de 2007 si urmareste cel putin mentinerea acestei valori pentru anul in curs, au declarat marti oficialii companiei.
BenQ Romania: Scadere de 30% a afacerilor, anul trecut, la 15 mil. euro

Pe primul trimestru al anului 2009, compania a inregistrat o valoare similara a afacerilor cu trimestrul patru al anului trecut, cand compania a generat circa 20% din totalul veniturilor pe 2008. Astfel, BenQ a realizat pe primul trimestru al anului curent venituri de circa 3 mil. euro.

„Rezultatele financiare au fost asteptate de noi, nu este o surpriza. Ani la randul am crescut anual cu ponderi intre 50% si 100%, era normal sa ne oprim, mai ales in aceasta perioada de criza”, a declarat Mike Borze, managing director al BenQ Central and Eastern Europe.

Oficialul companiei a subliniat ca mare parte din scaderile inregistrate pe piata de IT si electronice sunt cauzate de lipsa proiectelor guvernamentale.

„Speram ca Guvernul actual sa deblocheze in trimestrul doi aceste fonduri. Circa 40% din veniturile noastre provin de pe acest segment, iar in cazul unor concurenti de-ai nostri, aceasta pondere este chiar si mai mare”, a spus Borze.

La nivel global, compania a generat in 2008 afaceri de circa 1,6 mld. dolari.

In cadrul tarilor din Europa de Est, BenQ Romania se claseaza in prezent pe locul trei, dupa Polonia si Cehia.

Ca si cote de piata, compania acoperea la finele primului trimestru al anului in curs o pondere de 30% din segmentul de proiectoare de pe piata locala, fiind astfel primul jucator de pe piata, conform estimarilor proprii.

Pe segmentul de monitoare LCD, nisa ce genereaza cel putin 50% din veniturile companiei, Benq Romania ocupa la finele primul trimestru locul trei pe piata, cu o cota intre 10% si 15%.

Pe segmentul de camere foto, compania avea o pondere de circa 5% din piata.

Noi game de produse BenQ pe piata locala

„Este clar ca piata de IT si electronice merge spre mobilitate. Recent am lansat pentru prima oara in Romania un model de netbook, un mini-proiector (Joybee GP1) si atacam si piata de PC-uri all-in-one (nScreen)”, a spus Borze.

„Toate aceste dezvoltari reprezinta o continuare a strategiei pe care am gandit-o pentru Romania inca de acum cativa ani. Este evident ca am remodelat aceste planuri adaptandu-ne situatiei economice actuale, insa a ramas constanta convingerea ca un business trebuie sa se sustina extensiv, prin explorare de zone noi”, a adaugat Borze.
[img=183]nScreen[/img]

PC-urile all-in-one (nScreen-uri) sunt practic monitoare ce incorporeaza sisteme de operare, utilizatorii putand naviga pe Internet, comunica prin web sau efectua convorbiri VoIP.

„Piata din Romania pentru nScreen-uri este foarte mica – in 2008 s-au comercializat doar circa 30.000 de astfel de produse. Noi ne propunem in 2009 sa comercializam circa 3.000, la preturi de circa 350 euro/unitate”, a spus Borze.
[img=182]Dragos Salamac, team leader BenQ Romania[/img]

BenQ are in Romania cinci angajati, echipa fiind condusa de Dragos Salamac. Acesta a declarat ca, in functie de necesitati, ar putea angaja mai multi oameni, care sa se ocupe de noi parteneriate.

Principalii concurenti ai BenQ pe diferite segmente sunt Epson, LG Romania, Samsung, sau Panasonic, Nikon si Sony.