- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Best Distribution isi injumatateste rata de crestere in 2009, cand vizeaza afaceri de 7,5 mil. euro

08 Dec, 12:58 • emanuel.ceciu
Distribuitorul autohton de jocuri video Best Distribution, detinut de compania greaca CD Media, isi va injumatati in 2009 cresterea, urmand sa genereze venituri de circa 7,5 mil. euro, o evolutie cu 25% fata de 2008, cand compania asteapta o crestere cu 50% fata de anul precedent.
Best Distribution isi injumatateste rata de crestere in 2009, cand vizeaza afaceri de 7,5 mil. euro

„Aceasta crestere poate fi putin mai mare sau mai mica, avand in vedere criza economica internationala si fluctuatiile valutare. In 2008 vom realiza un profit net de circa 0,6 mil. euro, la afaceri de 6 mil. euro”, a declarat Spiros Jamas, presedinte si CEO al CD Media.

Circa 80% din venituri provin din vanzarea de jocuri video, in timp ce 20% din comercializarea de console.

Aproximativ 60% din jocurile video comercializate sunt pentru PC-uri, restul fiind pentru console.

„In 2009 vom pune accent pe consolidarea pozitiei in piata. 2008 a fost anul incheierii de noi parteneriate, atat cu retaileri – cum ar fi Metro – cat si cu producatori de jocuri, cum ar fi CapCom. Incheiem anul cu o cota de piata de 65%, principalii concurenti ai nostri fiind Ubisoft si TNT”, a mai spus Jamas.

Totusi, acesta a opinat ca cel mai mare concurent al companiei este de fapt pirateria.

„Desi studiile spun ca rata de piraterie software in Romania este de circa 68%, parerea mea este ca aceasta atinge aproape 90%. Studiile acestea tot timpul prezinta cifre mai mici decat cele reale”, este de parere Jamas.

Presedintele companiei ce detine 100% din Best Distribution a subliniat ca prezenta criza financiara ar putea afecta business-ul indirect, din cauza dificultatii retailerilor mari in a gasi finantari.

„Daca retailerii cu care lucram vor avea dificultati de finantare, acestia nu isi vor mai permite sa cumpere volume mari de jocuri de la noi. Daca ei nu mai cumpara de la noi, nici Best Distribution nu va avea bani sa cumpere, la randul ei, jocuri de la producatori. Din experienta altor state insa, ce s-au confruntat cu recesiune, nu ar trebui sa avem mari probleme, ci din contra”, a spus Spiros Jamas, referindu-se la faptul ca oamenii prefera sa se distreze la domiciliu, cu jocuri video, pentru ca este mai ieftin decat turismul sau iesitul in oras.

Din ianuarie, in premiera in Romania, jocuri video in benzinarii

Tot pentru 2009, presedintele companiei CD Media a declarat ca urmareste extinderea mai puternica in afara Bucurestiului precum si incheierea, in premiera pentru Romania, a unor parteneriate cu benzinarii.

„Daca in benzinarii se vand CD-uri cu muzica si filme, nu vad de ce nu s-ar putea vinde si jocuri video. Best Distribution a incheiat contract deja cu 158 de benzinarii ce apartin de doua brand-uri, astfel incat in ianuarie ar trebui sa gasiti jocuri video in acestea, in intreaga tara”, a spus Spiros Jamas.

Compania a incercat o miscare similara in Grecia, insa a esuat din cauza distributiei deficitare. Pentru a elimina aceasta problema, Best Distribution a incheiat parteneriat cu Sincron, companie ce se ocupa de distributia de muzica in benzinarii si alte locatii.

Best a vandut 17.000 de bucati din cel mai recent add-on World of Warcraft

Best Distribution a vandut catre retailerii parteneri 17.000 de unitati din World of Warcraft: Wrath of Lich King, cel mai recent add-on al jocului massive multiplayer online.

„Acest numar este imens. Ca o comparatie, un joc ca Fifa se comercializeaza, intr-un an intreg, in circa 10.000 de bucati. Si add-onul World of Warcraft l-am lansat acum o luna”, a spus Jamas.

CD Media va inregistra in Grecia afaceri de 20 mil. euro in 2008, in crestere cu 15% fata de 2007.

„Aveam in plan pentru 2009 continuarea extinderii in Balcani, insa din cauza crizei economice internationale, nu vom realiza miscari importante in acest sens la anul”, a mai spus Spiros Jamas, venit pentru o zi in Romania pentru a discuta, printre altele, planul de marketing si strategiile de consolidare ale companiei pe anul 2009 cu Mihaela Allardin, director executiv al Best Distribution.