Internet/New Media

Cati romani au un aparat foto intre gadget-urile personale

16 Jul, 10:40 • adrian.mihaltianu
In Romania segmentul de piata foto-video este in continua crestere, consumatorii fiind tot mai interesati sa-si diversifice aparatele foto personale dar si cunostintele despre tehnica de fotografiat, potrivit unui studiu despre popularitatea aparatului foto in Romania realizat de F64 Studio.
Cati romani au un aparat foto intre gadget-urile personale


Studiul de piata a
urmarit sa sondeze preferintele de cumparare ale romanilor,
indicatorii tehnici care fac diferenta in decizia de cumparare dar si
ponderea compactelor si DSLR-urilor intre consumatori.

Astfel, confom
datelor
65% dintre romani detin astazi
macar un aparat de fotografiat
. Mai
mult de 29% dintre acestia folosesc alternativ 2 aparate foto, iar
12 % dintre familiile din Romania au cate un aparat de fotografiat
pentru fiecare membru al familiei.

Dinamica este
exploziva! In Romania nivelul de utilizatori ai aparatului foto a
crescut considerabil in ultimul an. Este rezultatul nevoii de a
memora aproape zilnic, evenimentele frumoase din viata fiecaruia.
Desigur, lumea tehnicii face ca memorarea cerebrala sa poata fi
dublata de cea digitala: fotografia si stocarea acesteia intr-o
arhiva personala sau online”, spune Simona Sambotin, specialist
marketing F64 Studio.

Studiul distinge
publicul in doua categorii de consumatori: amatorii care doresc
fotografii la foc automat obtinute cu aparate usor de folosit si
transportat, care includ functii de retusare a imaginii si eventual
Wi-Fi integrat si profesionistii interesati de aparate sofisticate
(DSLR-uri) cu senzori mari sau full-frame, care ofera un control
manual avansat si imagini bune in orice conditii.

Aparatul foto
compact – cel mai popular printre romani

Studiul de piata mai
arata ca
circa 76% dintre utilizatori si-au
cumparat aparate foto compacte. Criteriile dupa care romanii aleg
astfel de aparate sunt: designul atragator, meniul usor de folosit si
pretul cat mai accesibil. De asemenea romanii opteaza pentru aparate
de mici dimensiuni pe care pot sa le aiba mereu la indemana.

Pentru publicul
amator aparatul foto este un mod de a da plus valoare experientelor
traite. Performantele tehnice conteaza mai putin, pe cand designul
aparatului si mobilitatea acestuia pot cantari greu in decizia de
cumparare”, a precizat Simona Sambotin.

Iintrebati totusi
despre indicatorii tehnici care conteaza cel mai mult, peste 86%
dintre respondenti au spus ca numarul de megapixeli reprezinta
indicele de performanta al aparatului de fotografiat, urmat de
zoom-ul optic (84%), rezolutie inregistrata (81%), profunzime in
culoare (80%), meniu usor de folosit (78%).

30% dintre
utilizatorii de aparate foto din Romania detin DSLR-uri

Aceasta categorie
este considerata cea a profesionistilor in fotografie. Conform
studiului cei mai multi dintre profesionisti sunt barbati, au
venituri ridicate si varste cuprinse intre 25-35 de ani.

Acestia sunt
cumparatori de DSLR-uri, posesori ai mai multor aparate foto
personale care fie au o meserie strans legata de fotografie, fie
dezvolta o pasiune pe care o alimenteaza zilnic cu informatii de
ultima ora in domeniu.

Este
un public informat, atent la reguli de compozitie, pentru care
parametrii tehnici conteaza cel mai mult. Pentru utilizatorii
profesionisti fotografia inseamna creatie si un proces continuu de
informare si practica fotografica”, a mais pus specialistul F64
Studio.

Criteriile tehnice
importante pentru aceasta categorie de public sunt: masurarea
expunerii, montura obiectiv, control focalizare, senzor full-frame,
capacitate rafala, sensibilitate expunere, multiplicator distanta
focala, profunzime in culoare, temporizator.

Studiul a fost
realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national si a analizat
dinamica segmentului foto-video in Romania in ultimul an, la
initiativa F64 Studio.