- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Ce se afla pe lista de „to do” a noului sef Vodafone Romania

10 Feb, 13:23 • cristina.mihai
Inaki Berroeta (foto), noul CEO al Vodafone Romania, a prezentat joi ariile de focus ale companiei in urmatoarea perioada. Pe lista de "to do" se afla modificarea designului interior al magazinelor companiei, training-uri cu personalul si cresterea numarului de produse care pot fi testate in unitati.
Ce se afla pe lista de to do a noului sef Vodafone Romania

Intrebat de DailyBusiness.ro daca a intrat pana acum incognito intr-un magazin Vodafone din Romania, noul CEO a raspuns ca intr-adevar a vizitat atat magazinele proprii, cat si pe cele ale concurentei. Care au fost impresiile de „mistery shopping” ale sefului Vodafone?

„Trebuie sa lucram la aspectul magazinelor si avem in plan imbunatatirea design-ului, sa facem mai multe sesiuni de training pentru angajati si sa existe o mai mare disponibilitate de produse care pot fi testate”, a spus Inaki Berroeta.

El nu a precizat la cat se vor ridica investitiile companiei pentru imbunatatirea zonei de retail. „In general, vrem sa imbunatatim experienta consumatorului”, a spus seful Vodafone Romania.

Compania detine peste 200 de magazine proprii si mai are in retea alte circa 900 de magazine detinute de parteneri.

Seful companiei a explicat ca in general, clientii prefera experienta traditionala de retail in defavoarea online-ului, un mediu unde mai degraba este solicitat customer-care-ul decat vanzarile.

„Probabil, aveti mai multe magazine telecom decat orice alta tara din lume”, a spus Berroeta. Acesta crede ca pe piata romaneasca exista o calitate buna a seviciilor si ca romanii sunt privilegiati cat vine vorba de raportul calitate-pret al serviciilor de telecomunicatii.

In prima luna in Romania, Inaki Berroeta s-a intalnit cu angajatii, a vizitat magazine, a cunoscut o parte din clientii corporate si a realizat bugetul pentru anul viitor. In agenda sa de luna viitoare, se numara si vizite in alte orase din tara cum ar fi Cluj sau Timisoara.

O alta „misiune” a operatorului telecomn este continuarea politicii de comercializare a unor smartphone-uri mai accesibile. „Vom face tot posibilul sa avem smartphone-uri cat mai accesibile, cat mai repede”, spune Berroeta. In opinia sa, aceasta va fi o zona importanta de crestere pentru companie.

Despre vanzarile Iphone 4, seful companiei de telecomunicatii nu a dat cifre concrete, insa a spus ca vanzarile merg bine si ca se incearca sa faca acest device cat mai accesibil.

Pe segmentul tabletelor, seful Vodafone se asteapta la multe device-uri noi pe piata. „Din vara va fi un numar mare de tablete care vor concura intre ele”, a mentionat Berroeta.

Cea mai mare parte din bugetul de investitii de 500 milioane de euro pentru urmatorii 5 ani ai companiei vor fi orientati catre dezvoltarea retelei de comunicatii.

Despre business-ul Vodafone in Romania, Berroeta spune ca este unul sanatos, compania fiind una dintre cele mai profitabile la nivel local, si ca va face tot ceea ce este posibil sa ramana asa.

Principalul competitor al Vodafone in Romania este compania Orange, care este si cel mai mare jucator de pe piata telecomunicatiilor, dupa cifra de afaceri. Potrivit celor mai recente date publicate la Registrul Comertului, in 2009 Orange a inregistrat venituri de peste 1 miliard de euro, in timp ce Vodafone a inregistrat, in aceeasi perioada, circa 930 milioane euro.