- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cum ajuta valul de concedieri piata de protectie a datelor

13 Mar, 13:33 • emanuel.ceciu
Valul de concedieri din intreaga lume creeaza noi pericole pentru companii, studiile internationale aratand ca aproximativ 60% dintre angajati, nemaiavand ce pierde, pleaca din firme cu date considerate "sensibile".
Cum ajuta valul de concedieri piata de protectie a datelor

Acest lucru ar putea duce la dublarea afacerilor companiei clujene de software de protectie a datelor CoSoSys, este de parere fondatorul companiei.

Compania vizeaza dublarea cifrei de afaceri in 2009, pana la 2 mil. $ (1,6 mil. euro).

CoSoSys distribuie in principal software pentru prevenirea furtului sau scurgerilor de date electronice (Endpoint Protector sau Secure it Easy), precum si o serie de aplicatii pentru dispozitivele mobile de tipul memoriilor flash USB (Carry it Easy).

„Criza economica reprezinta pentru noi o oportunitate. Conform unui studiu recent realizat pe plan international, 60% dintre disponibilizati, considerand ca nu mai au ce pierde, pleaca din companii cu tot cu date considerate sensibile”, a declarat germanul Roman Foeckl, director executiv, fondator si actionar unic al companiei clujene.

„Firmele incep astfel sa constientizeze din ce in ce mai mult pericolul scurgerii de date, apeland la companii ce produc software de protectie pentru a impiedica acest lucru”, a explicat Foeckl.

Pe langa influenta pozitiva pe care o are criza economica asupra afecerilor CoSoSys, Foeckl sustine ca dublarea afacerilor va fi sustinuta si de extinderea in Europa de Est.

„Suntem prezenti in Romania (sediul central), avem un birou de vanzari in Silicon Valley care acopera SUA si Canada, si unul in Germania. De curand am angajat un om in Polonia si in urmatoarele doua luni vom intra in Cehia. O luam pas cu pas”, a spus fondatorul companiei.

CoSoSys lucreaza cu un profit inainte de taxe si impozite de circa 20%, conform oficialilor companiei.

Doar 10% din venituri vin din Romania

In prezent, doar circa 10% din venituri provin din Romania, echivalentul a circa 100.000 $ in anul 2008. Afacerile companiei sunt impartite in mod egal (cate 30%) in SUA si Canada, Europa de Vest si Asia.

Compania are parteneriate cu companii precum Verbatim, Philips sau Freecom pentru distribuirea soft-urilor de protectie a datelor pe flash-uri si USB-uri.

In 2008, circa 70% dintre venituri au provenit de pe segmentul clientilor consumer in timp ce doar 30% dintre afacerile companiei CoSoSys au provenit de la clientii business.

„In 2009 estimam o crestere a ponderii veniturilor provenite dinspre clientii business, astfel incat la finele anului segmentul acesta va acoperi 50% din afaceri”, a spus Foeckl.

CoSoSys nu exclude vanzarea unei parti minoritare din companie

„Suntem abordati destul de frecvent de fonduri de investitii care doresc sa achizitioneze parte din companie. Pana in prezent insa am refuzat, dar raman deschis fata de aceasta optiune”, a declarat Foeckl.

Seful companiei a subliniat ca in opinia sa, exista doua tipuri de investitori – cei care impun prin contract un anumit target si cei mai flexibili, care „pur si simplu cred in business, in management, investesc in companie si apoi au incredere ca aceasta va evolua foarte bine”.

„Nu accept sa vand parte din CoSoSys decat unui astfel de fond de investitii. Din ce am observat eu insa, in Europa de Est, majoritatea fondurilor fac parte din prima categorie, cea care impune anumite rezultate. Si nu imi place aceasta, nu-mi place presiunea. In Silicon Valley investitorii sunt altfel, mai relaxati, mai deschisi”, a spus Foeckl.

O piata europeana inca mica pentru segmentul consumer

„Pe segmentul consumer, piata europeana pe care activeaza si CoSoSys este inca mica, dar cu potential – circa 20-25 mil. $ anual. Pe segmentul business este insa mult mai mare, dar nu pot inainta o cifra”, a spus Foeckl.

Principalii clienti de business ai CoSoSys activeaza pe segmentul bancar, guvernamental, farmaceutic sau Universitati si scoli.

Compania are in prezent 30 de angajati la Cluj, urmarind ca pana la finele anului sa atinga 40. Angajarile vor avea loc in special pe posturi de vanzari si marketing.

La nivel international, compania are 6 angajati.

„Una dintre problemele pe care le intampinam in Romania consta in dificultatea de a gasi oameni. In Bucuresti este mai usor, dar in Cluj, mai dificil sa angajam. Media de varsta a angajatilor CoSoSys este de 30 de ani”, a aratat Roman Foeckl.

Principalii concurenti ai CoSoSys sunt compania frantuzeasca Dmailer (care au clientul SanDisk), compania israeliana SafeEnd sau Lumention.