- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cum arata magazinele \”varf de lance\” ale operatorilor telecom: Tendintele viitorului, intr-o GALERIE FOTO exclusiva

29 Oct, 13:08 • emanuel.ceciu
Plasme si LCD-uri, ecrane tactile, etichete inteligente, colturi multimedia, fotolii pentru relaxare si design futurist, toate realizate cu investitii de zeci sau chiar sute de mii de euro. DailyBusiness.ro va invita intr-o incursiune in imagini prin cele mai moderne magazine ale operatorilor telecom din Romania, pentru a va face o imagine despre directia in care se indreapta "comertul" cu internet, telefonie si televiziune.
Cum arata magazinele \varf de lance\ ale operatorilor telecom: Tendintele viitorului, intr-o GALERIE FOTO exclusiva

Cele mai moderne magazine telecom ale Cosmote, Orange, Romtelecom, UPC Romania si Vodafone au ca puncte comune mai multe elemente, principalele fiind spatiile mult mai mari, televizoare de mari dimensiuni unde sunt prezentate produse si reclame TV ale companiei, ecrane interactive unde clientii pot testa diferite servicii si produse, evidentierea unor telefoane „varf de lance” pe care clientii le pot testa. De asemenea, modalitatea de interactiune a angajatilor cu clientii este schimbata in noile magazine, ambele parti stand pe scaune, fata in fata, renuntandu-se in general la ghisee clasice sau „stat in picioare” la coada.

Se mizeaza pe un numar mai mare de angajati in fiecare magazin, in general fiind 5-6 persoane care preiau clientii.

De asemenea, fiecare magazin are telefoanele aranjate astfel incat clientii sa poata interactiona cu ele, sa le testeze, acestea fiind plasate in functie de targetul lor – persoane business, entertainment (tineri), clasa economica etc.
[gallery:207]
Fiecare magazin a lucrat foarte mult la personalizarea spatiilor, astfel incat decorul sa atraga clientii si sa induca acestora imaginea brand-ului. De exemplu, in magazinul Orange vizitat, exista un spatiu unde clientii pot lua carti din rafturi si sa citeasca, asezati pe o canapea portocalie (culoarea brand-ului – n.r.).

DailyBusiness.ro prezinta cateva planuri ale principalilor operatori telecom de pe piata romaneasca in ceea ce priveste dezvoltarea magazinelor proprii de retail. Operatorii sunt prezentati in functie de numarul de magazine pe care il au in retea sub brand propriu.

Vodafone Romania

Filiala locala a companiei din Marea Britanie a adoptat conceptul de magazine dezvoltat de grup la nivel global.

„Magazinul este unul din punctele cele mai importante de interactiune a clientilor cu brandul Vodafone. Intr-o industrie atat de dinamica si cu o evolutie atat de rapida cum este industria comunicatiilor mobile, este firesc ca si magazinele sa tina cont de aceste evolutii”, spun oficialii companiei.

Cel mai modern magazin al companiei este si cel mai vizitat, acesta fiind situat in Baneasa Shopping City.

Vodafone Romania are peste 220 de magazine proprii la care se adauga cateva sute de magazine ale partenerilor care comercializeaza produsele si serviciile sale.

UPC Romania

Compania a deschis anul acesta un prim magazin cu design de ultima ora, pe Soseaua Mihai Bravu nr. 35 din Bucuresti, urmand ca, in timp, conceptul sa fie extins in mai multe orase din tara.

Compania are in prezent magazine de noua generatie in Bucuresti (trei la numar), cate unul in Ploiesti si Bacau, urmand ca in perioada imediat urmatoare compania sa se axeze asupra extinderii in orase precum Galati, Cluj-Napoca si Timisoara.

„Pentru anumite orase vorbim de locatii deja existente pe care vrem sa le punem in valoare mai bine, si pentru alte orase cautam locatii noi. UPC are doua directii – in marile orase vom face o schimbare totala a magazinelor si in orasele importante vom face un up-lift, adica vom aduce imbunatatiri majore design-ului actual. In acest an vrem sa facem modernizari intr-un numar mare de orase, mai ales in orasele in care avem serviciile de televiziune digitala”, spun oficiali ai companiei telecom.

Deschiderea primului UPC Concept Store a implicat o investitie de 200.000 euro, suprafata fiind de 130 mp. Pentru reamenajarea celorlalte magazine din cursul acestui an, investitiile sunt in functie de locatie si suprafata.

Cel mai vizitat magazin al companiei este UPC Concept Store din Ploiesti, acesta atragand circa 600.000 vizitatori pe an.

UPC detine 115 magazine la nivel national, toate locatiile functionand sub brandul UPC.

Orange Romania

Cel mai modern magazin al companiei este cel din Plaza Mall (cartierul Drumul Taberei din Bucuresti – n.r.), acesta fiind primul magazin in care compania a folosit noul concept. „Estimam ca in 2011 acest stil de magazin va fi implementat in aproximativ 20% din reteaua noastra, prioritare fiind magazinele din mall-uri si cele aflate pe artere foarte circulate, cu un trafic intens”, au spus oficialii companiei pentru DailyBusiness.ro.

In viitor, exceptand redecorarea magazinelor, operatorul telecom va pune accent pe interactivitate. „Vom implementa mai multe sisteme precum: colturi multimedia, etichete inteligente (smart tags) si vom incerca imbunatatirea semnalisticii si a fluxului din magazine. Totodata, vom introduce si servicii de self-service care sa permita clientilor cu un minim de efort si economisind timp rezolvarea unor solicitari simple, de baza”.

Aceste servicii de self service ar urma sa asigure decongestionarea magazinelor aglomerate.

In functie de suprafata magazinului, investitia intr-unul se ridica intre 80.000 si 120.000 euro, spun oficialii Orange Romania. Cel mai vizitat magazin al companiei este Orange Shop din Piata Victoriei, Bucuresti.

Reteaua Orange shop are 92 de shop-uri si 6 kiosk-uri.

Romtelecom

Compania a deschis patru magazine „de viitoare generatie” – doua in Bucuresti, unul in Constanta si unul in Braila. Noul concept a fost lansat in aceasta primavara, dupa standardele Deutsche Telekom, actionar al companiei-mama a Romtelecom, OTE.

„In magazine exista o zona de consultanta si una de demo, de testare a serviciilor de televiziune Dolce, IPTV, Internet fix si mobil. De asemenea, in zona de consultanta, clientii primesc informatii personalizate, legate de serviciile si facturile Romtelecom”, spun oficialii companiei.

Oficialii companiei nu au oferit un numar exact de magazine ce urmeaza a fi deschise, spunand doar ca „in functie de strategia de dezvoltare, in anii ce urmeaza luam in calcul deschiderea unui numar semnificativ de magazine in acest format”.

Investitia pentru fiecare dintre cele patru magazine a fost de ordinul a zeci de mii de euro. Audienta acestui tip de magazin o reprezinta in special publicul tanar interesat de tot ceea ce inseamna noutate si interactivitate, media de varsta fiind de 35-40 de ani.

Romtelecom detine 76 de magazine, dintre care 8 in Bucuresti.

Cosmote Romania

Cel mai modern magazin al companiei este situat in Baneasa Shopping City, acesta fiind primul dintr-o serie de mai multe magazine ce urmeaza a fi deschise in 2010-2011.

„In urmatoarea perioada vom continua sa cream o interactivitate puternica intre produsele noastre si consumatori prin intermediul telefoanelor de test, accesoriilor sau notebook-urilor cu Internet mobil broadband. Vom avea un nivel sporit de interactivitate prin intermediul zonelor multimedia si demo, a touchscreen-urilor, unde produsele si serviciile pot fi testate”, spun oficialii companiei.

Printre cele mai vizitate magazine ale companiei elene se numara cele din Calea Mosilor dar si magazinul din Craiova, situat pe una dintre principalele strazi ale orasului.

Cosmote Romania are aproximativ 740 de puncte de vanzare pe intreg teritoriul tarii, incluzand aproape 300 de magazine Cosmote si Germanos si francize Beep.

RCS&RDS, companie cu afaceri de circa 400 mil. euro in 2009, nu a oferit informatii pentru acest articol.

In afara de magazinele sub brand propriu, pe piata mai activeaza si parteneri ai operatorilor telecom, principalii fiind Germanos (circa 250 magazine in iulie), Euro GSM (120 de magazine in aprilie), Internity (120 de magazine, in prezent) sau Fonomat (79 magazine in prezent).