- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cum vor schimba tehnologiile mobile modul de interactiune dintre companii si clienti

13 May, 11:18 • adrian.mihaltianu
Extinderea pietei de dispozitive mobile poate transforma complet comunicarea companiilor cu clientii finali, potrivit Interactive Intelligence Group Inc., furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business.
Cum vor schimba tehnologiile mobile modul de interactiune dintre companii si clienti

Disponibilitatea mai multor canale de
comunicare pe acelasi dispozitiv, accesul simultan la servicii de
Internet si de voce, precum si furnizarea de informatii contextuale
despre client, prin intermediul aplicatiilor mobile, vor elimina
deficientele cu care se confrunta in prezent centrele de contact.

In raportul „The Future of Customer
Service in a Mobile World: Smart, Connected Interactions”, compania
independenta de analiza Ovum a identificat in potentialul
tehnologiilor mobile sansa de a incepe nou tip de comunicare
cu clientul, si anume „o interactiune inteligenta si conectata”.

In cadrul unei interactiunii
inteligente, compania identifica contextul in care se afla clientul
la un moment dat, primeste informatii despre ce dispozitiv mobil
foloseste sau locatia acestuia, precum si date despre produsele si
serviciile utilizate de client. Toate acestea se intampla inainte ca
un agent de call center sa intre in contact cu clientul, fapt care
sporeste eficienta centrelor de suport clienti.

„In cazul in care un sistem
detecteaza ca dispozitivul clientului are activat modul video,
consultantul ii poate trimite, in timpul apelului, instructiuni video
pentru a rezolva o anumita problema. Daca contactul cu un call center
a fost facut direct, prin intermediul unei aplicatii mobile automate,
consultantul primeste informatii despre domeniul in care clientul
intampina probleme si, prin urmare, poate identifica problema cu
usurinta”, a explicat Marcin Grygielski, manager teritorial pentru
Europa de Est al Interactive Intelligence.

“In cazul in care clientul cauta
suport tehnic, in locul unei metode care consuma timp, de tipul
intrebare-raspuns, pentru stabilirea cauzei problemei, consultantul
il poate ruga pe client sa faca o fotografie si sa o trimita in timp
real”, a adaugat acesta.

Marcin Grygielski a mai spus ca
posibilitatile de a imbunatati serviciile pentru clienti, oferite de
aplicatiile mobile, sunt cu adevarat nelimitate.

Potrivit lui Keith Dawson, analist
principal al Ovum, pentru a profita de potentialul aplicatiilor
mobile, companiile trebuie sa implementeze un sistem care sa
integreze toate elementele care, in prezent, sunt separate in
majoritatea organizatiilor:

-Bazele de date ale companiilor si
sistemele CRM trebuie conectate la informatiile trimise de client in
timpul utilizarii unui dispozitiv mobil, cat si la datele
contextuale, furnizate de aplicatiie mobile.

-Canale de comunicare: smartphone-urile
permit accesul simultan la servicii de voce si de Internet, asadar,
pentru a gestiona o interactiune inteligenta, este necesara
integrarea completa a tuturor canalelor de comunicare.

-Dispozitivul: clientul se poate
conecta la Internet prin intermediul smartphone-ului, in timp ce
vorbeste cu consultantul. Pentru a gestiona interactiunile
inteligente, sistemul de comunicatii al companiei ar trebui sa
integreze datele despre client provenite de pe orice dispozitiv, fie
ca este vorba de un telefon fix, mobil, tableta sau computer.

„In momentul de fata, companiile din
Romania incep sa vada avantajele tehnologiilor mobile in domeniul
serviciilor pentru clienti. Ceea ce inca lipseste este o abordare
complexa a gestionarii datelor si interactiunii. Cred ca, in
urmatorii doi ani, vom vedea o expansiune constanta a acestei
piete
, iar primele cazuri reusite de implementare vor stimula
adaptarea strategiilor mobile la serviciile pentru clienti”, a mai
spus Marcin Grygielski.

Interactive Intelligence Group Inc.
(Nasdaq: ININ) are aproximativ 1.400 de angajati, iar sediul central
se afla in Indianapolis, Indiana, Statele Unite. In plus, compania
are birouri in America de Nord, America Latina, Europa, Orientul
Mijlociu, Africa si Asia.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze