- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Dell Romania a investit 3 mil. $ intr-un sistem de service, pentru a creste vanzarile cu 50%

13 Mar, 13:33 • emanuel.ceciu
Producatorul de computere Dell a investit 3 mil. $ in Romania intr-un serviciu de suport pentru clientii companiei, in incercarea de a creste vanzarile de computere si servere cu 50% in 2008, fata de anul trecut, au declarat joi oficialii filialei locale.
Dell Romania a investit 3 mil. $ intr-un sistem de service, pentru a creste vanzarile cu 50%

„Noul sistem de service, Dell ProSupport, a fost lansat recent la nivel mondial, dupa o investitie a companiei de 250 mil. $. Romania este prima tara din Europa de Est unde am implementat acest serviciu. Urmeaza Ungaria si Bulgaria, in viitorul apropiat”, a declarat pentru DailyBusiness Murat Mediceler, regional services manager, Key Emerging Markets al Dell.

Pentru a putea oferi service noilor clienti ai Dell, compania americana a incheiat parteneriate cu companii precum Raiffeisen IT sau Genesys precum si cu compania de logistica UPS (partener mondial al Dell) si cu compania furnizoare de servicii pentru produse IT IIRUC Service.

„Cea mai mare parte din investitia de 3 mil. $ s-a dus catre reteaua logistica, in serviciile de suport tehnic precum si in contractele cu partenerii Dell pe acest segment”, a declarat Laurent Binetti, general director key emerging markets EM-EMEA.

Acesta a precizat ca pe teritoriul Romaniei, pana in prezent, au fost deschise 11 centre de preluare pentru calculatoare si servere – la Bucuresti, Constanta, Brasov, Galati, Bacau, Botosani, Cluj Napoca, Sibiu, Craiova, Timisoara si Arad.

Pana in prezent, service-ul pentru produsele Dell era oferit de firmele de la care erau achizitionate produsele si de partenerii acestora. In prezent, clientii noi ai companiei suna la un numar unic de telefon, de tipul 0800, catre un centru Dell, unde, in functie de gravitatea si urgenta cu care este necesar suportul, dispeceratul trimite o echipa la fata locului sau rezolva problema la telefon.

De asemenea, Dell a structurat viteza cu care se rezolva problema in functie de mai multe grade de urgenta. De exemplu, daca un client are o problema foarte urgenta (Severity 1-n.r.) de service, in 95% din cazuri problema va fi rezolvata, indiferent de unde se afla clientul pe suprafata Romaniei, in 4 ore, restul de 5% din apeluri fiind rezolvate in 6 ore, au spus oficialii Dell pentru DailyBusiness.

„In cazul gradului Severity 2 (de exemplu unele erori, virusi nu foarte gravi), problema se rezolva in 12 ore. In cazul gradului de urgenta Severity 3 (update-uri pentru software, firmware), in 24 de ore. In cazul in care clientii au nevoie de repararea sau schimbarea totala a produsului si trimiterea acestuia la depozit, problema se rezolva in maxim cinci zile”, a detaliat pentru DailyBusiness Murat Mediceler.

Acesta a precizat ca, din experienta companiei, circa 80% din probleme se pot rezolva insa prin telefon. Pe regiunea EMEA, Dell are in prezent peste 19,7 milioane de sisteme care se afla sub contract de garantie.

Dell vrea sa foloseasca noul sistem de service pentru a creste mai mult decat piata

Cota de piata a Dell in Romania a fost de 9% anul trecut, conform datelor IDC citate de oficialii Dell.

„Primii patru-cinci jucatori din piata au cote asemanatoare, de 9-10% pe intreg anul 2007. Dell a vandut 84.421 de unitati, dintre care 2.150 de servere, 27.440 de desktop-uri si 54.831 de notebook-uri. Pentru 2008, sprijiniti si de noile servicii pe care le oferim de saptamana aceasta noilor clienti ai companiei, dorim sa ajungem la vanzari totale de circa 127.000 de unitati comercializate”, a declarat Mihai Guran, country manager pe Romania.

Mihai Guran l-a inlocuit recent pe Dragos Mateescu in fruntea operatiunilor companiei in Romania. Mateescu a fost promovat „datorita reusitelor in tara”, ocupandu-se in prezent de coordonarea afacerilor Dell in mai multe tari regionale”, conform lui Laurent Binetti.

„Nu voi modifica radical planurile pe care le avea Mateescu in Romania inainte de a pleca. Doresc sa crestem vanzarile cu 50%, mai repede decat piata care va creste in acest an cu circa 25-30%”, a spus Guran.

Acesta a precizat ca peste 50% din afacerile companiei provin de la IMM-uri, apoi, in ordinea importantei, de la persoanele fizice, corporatiile si institutiile guvernamentale.

„In ceea ce priveste pozitia Romaniei in regiune, ca importanta pentru Dell, Romania se afla la egalitate cu Ungaria si mai bine decat Polonia si Bulgaria. Romania este una dintre tarile care inregistreaza cele mai mari rate de cresteri pentru companie, alaturi de Turcia sau Ucraina. Recent, am intrat puternic si in Kazahstan, unde piata este de asemenea promitatoare”, a declarat pentru DailyBusiness Laurent Binetti.

Principalii concurenti ai Dell Romania sunt Fujitsu, HP, Acer sau Lenovo.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”