- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Dell Romania a investit 3 mil. $ intr-un sistem de service, pentru a creste vanzarile cu 50%

13 Mar, 13:33 • emanuel.ceciu
Producatorul de computere Dell a investit 3 mil. $ in Romania intr-un serviciu de suport pentru clientii companiei, in incercarea de a creste vanzarile de computere si servere cu 50% in 2008, fata de anul trecut, au declarat joi oficialii filialei locale.
Dell Romania a investit 3 mil. $ intr-un sistem de service, pentru a creste vanzarile cu 50%

„Noul sistem de service, Dell ProSupport, a fost lansat recent la nivel mondial, dupa o investitie a companiei de 250 mil. $. Romania este prima tara din Europa de Est unde am implementat acest serviciu. Urmeaza Ungaria si Bulgaria, in viitorul apropiat”, a declarat pentru DailyBusiness Murat Mediceler, regional services manager, Key Emerging Markets al Dell.

Pentru a putea oferi service noilor clienti ai Dell, compania americana a incheiat parteneriate cu companii precum Raiffeisen IT sau Genesys precum si cu compania de logistica UPS (partener mondial al Dell) si cu compania furnizoare de servicii pentru produse IT IIRUC Service.

„Cea mai mare parte din investitia de 3 mil. $ s-a dus catre reteaua logistica, in serviciile de suport tehnic precum si in contractele cu partenerii Dell pe acest segment”, a declarat Laurent Binetti, general director key emerging markets EM-EMEA.

Acesta a precizat ca pe teritoriul Romaniei, pana in prezent, au fost deschise 11 centre de preluare pentru calculatoare si servere – la Bucuresti, Constanta, Brasov, Galati, Bacau, Botosani, Cluj Napoca, Sibiu, Craiova, Timisoara si Arad.

Pana in prezent, service-ul pentru produsele Dell era oferit de firmele de la care erau achizitionate produsele si de partenerii acestora. In prezent, clientii noi ai companiei suna la un numar unic de telefon, de tipul 0800, catre un centru Dell, unde, in functie de gravitatea si urgenta cu care este necesar suportul, dispeceratul trimite o echipa la fata locului sau rezolva problema la telefon.

De asemenea, Dell a structurat viteza cu care se rezolva problema in functie de mai multe grade de urgenta. De exemplu, daca un client are o problema foarte urgenta (Severity 1-n.r.) de service, in 95% din cazuri problema va fi rezolvata, indiferent de unde se afla clientul pe suprafata Romaniei, in 4 ore, restul de 5% din apeluri fiind rezolvate in 6 ore, au spus oficialii Dell pentru DailyBusiness.

„In cazul gradului Severity 2 (de exemplu unele erori, virusi nu foarte gravi), problema se rezolva in 12 ore. In cazul gradului de urgenta Severity 3 (update-uri pentru software, firmware), in 24 de ore. In cazul in care clientii au nevoie de repararea sau schimbarea totala a produsului si trimiterea acestuia la depozit, problema se rezolva in maxim cinci zile”, a detaliat pentru DailyBusiness Murat Mediceler.

Acesta a precizat ca, din experienta companiei, circa 80% din probleme se pot rezolva insa prin telefon. Pe regiunea EMEA, Dell are in prezent peste 19,7 milioane de sisteme care se afla sub contract de garantie.

Dell vrea sa foloseasca noul sistem de service pentru a creste mai mult decat piata

Cota de piata a Dell in Romania a fost de 9% anul trecut, conform datelor IDC citate de oficialii Dell.

„Primii patru-cinci jucatori din piata au cote asemanatoare, de 9-10% pe intreg anul 2007. Dell a vandut 84.421 de unitati, dintre care 2.150 de servere, 27.440 de desktop-uri si 54.831 de notebook-uri. Pentru 2008, sprijiniti si de noile servicii pe care le oferim de saptamana aceasta noilor clienti ai companiei, dorim sa ajungem la vanzari totale de circa 127.000 de unitati comercializate”, a declarat Mihai Guran, country manager pe Romania.

Mihai Guran l-a inlocuit recent pe Dragos Mateescu in fruntea operatiunilor companiei in Romania. Mateescu a fost promovat „datorita reusitelor in tara”, ocupandu-se in prezent de coordonarea afacerilor Dell in mai multe tari regionale”, conform lui Laurent Binetti.

„Nu voi modifica radical planurile pe care le avea Mateescu in Romania inainte de a pleca. Doresc sa crestem vanzarile cu 50%, mai repede decat piata care va creste in acest an cu circa 25-30%”, a spus Guran.

Acesta a precizat ca peste 50% din afacerile companiei provin de la IMM-uri, apoi, in ordinea importantei, de la persoanele fizice, corporatiile si institutiile guvernamentale.

„In ceea ce priveste pozitia Romaniei in regiune, ca importanta pentru Dell, Romania se afla la egalitate cu Ungaria si mai bine decat Polonia si Bulgaria. Romania este una dintre tarile care inregistreaza cele mai mari rate de cresteri pentru companie, alaturi de Turcia sau Ucraina. Recent, am intrat puternic si in Kazahstan, unde piata este de asemenea promitatoare”, a declarat pentru DailyBusiness Laurent Binetti.

Principalii concurenti ai Dell Romania sunt Fujitsu, HP, Acer sau Lenovo.