Valoarea inregistrata in primele 6 luni ale acestui an a depasit asteptarile companiei cu 20%, pe fondul evolutiei pozitive a activitatilor de distributie, care au crescut cu aproximativ 75% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat miercuri retailerul.
Oficialii Flamingo au estimat ca afacerile proprii pe primul semestru au depasit cu 40% ritmul de evolutie al pietei locale de produse electronice, electrocasnice si IT&C.
„Cresterea cifrei de afaceri a Flamingo International intr-un ritm considerabil superior fata de ritmul de dezvoltare al pietei se datoreaza cresterii puterii de cumparare, disponibilitatii clientilor nostri de a investi mai mult in achizitionarea produselor electronice, electrocasnice si IT&C, precum si tendintei generale de inlocuire a produselor vechi si achizitia produselor mai performante din punct de vedere al tehnologiei, care vin sa satisfaca mai mult dorintele clientilor nostri”, a declarat Jiri Rizek, director executiv al Flamingo International.
Grupul Flamingo a inregistrat in primul semestru al acestui an valori triple pe segmentul de LCD-uri si aparate de aer conditionat comparativ cu aceeasi perioada a anului 2007, si vanzari de cinci ori mai mari pe segmentul de notebook-uri.
Tot in primele 6 luni ale anului 2008, retailerul s-a concentrat asupra cresterii afacerilor derulate la nivel local deschizand 5 magazine, dintre care 3 unitati Flanco World, totalizand in prezent un numar de 111 magazine, o suprafata de vanzare de 53.200 mp, si un numar de 1.030 de angajati.
Conform reprezentantilor companiei, in decursul primului semestru grupul Flamingo a inregistrat o evolutie pozitiva pentru toate cele trei retele proprii de retail – Flanco World, Flanco si Flamingo Computers. Astfel, pentru magazinele cu suprafete mari Flanco World, compania a inregistrat vanzari in crestere cu 60% in primul semestru din 2008 fata de 2007, in timp ce pentru magazinele Flancosi Flamingo Computers s-au raportat cresteri de 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In al doilea semestru, Flamingo International va continua procesul de extindere a retelei de magazine cu suprafata mare de vanzare operate sub brandul Flanco World, propunandu-si sa deschida alte 10 unitati noi pana la sfarsitul anului acesta, fapt care va contribui la cresterea profitabilitatii companiei pe termen lung, au transmis miercuri oficialii Flamingo.
La sase luni, piata IT, electronice si electrocasnice a crescut cu 15%
In ceea ce priveste piata locala de retail electronic, eletrocasnic si IT&C, reprezentantii Flamingo apreciaza ca evolutia acesteia in primele 6 luni a fost ascendenta, inregistrand o crestere de 15% fata de aceeasi perioada a anului 2007.
„In prima jumatate a anului 2008 piata locala a produselor electronice electrocasnice si IT&C a evoluat pozitiv, principalele linii de crestere a vanzarilor venind din partea produselor din gama notebook-urilor, LCD-TV si dispozitive GPS. Ne asteptam ca in urmatoarea perioada aceste categorii de produse sa isi mentina ritmul de crestere pe fondul apropierii sezonului ‘Back to School’, urmand sa atinga varful vanzarilor in ultimul trimiestru al anului”, a declarat Rizek.
Potrivit reprezentantilor companiei, pentru perioada viitoare piata va mentine un ritm similar de crestere, de 10 -15%, totalizand o valoare de 1,2-1,3 miliarde euro pana la sfarsitul anului.