Compania a vandut in decembrie 2007 produse in valoare de 34 mil. euro. Scaderea de 10% inregistrata in perioada similara a anului trecut aduce valoarea vanzarilor din decembrie 2008 la o suma de circa 30,6 mil. euro.
„Nu suntem incantati de acest rezultat, cu toate acestea consideram ca sunt vanzari rezonabile comparativ cu cele inregistrate in alte industrii similare aflate sub influenta crizei”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Jiri Rizek, director executiv al Flamingo International.
„Traficul in magazine a fost apropiat de cel din 2007, insa avand in vedere mesajele determinate de criza financiara, consumatorii au cheltuit mai putin bani in acest sezon”, a explicat Rizek.
In luna noiembrie a anului trecut, oficialii grupului Flamingo estimau ca 25-30% din vanzarile anuale de 200 milioane euro vor fi obtinute din vanzarile de iarna, adica circa 50-60 mil. euro.
Oficialii companiei au confirmat pentru DailyBusiness.ro scaderea vanzarilor de produse „albe”, dar cresterea comercializarii de laptop-uri sau LCD-uri.
„Putem sa confirmam aceleasi trenduri pe care le-am anuntat inainte de sezonul de varf. Astfel, consumatorii se indreapta mai mult catre segmentele de IT si electronice, cumparand laptopuri, LCD-uri, produse pentru gaming si alte tipuri de produse noi, mai putin electrocasnice albe”, a spus Rizek.
Principalii concurenti ai Flamingo International sunt Altex, Domo, dar si eMag.ro, care a anuntat cresteri ale vanzarilor cu 20% in decembrie 2008 fata de aceeasi perioada a lui 2007, fara sa ofere insa informatii suplimentare.