- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

GfK: 72% dintre clientii nemultumiti de servicii telecom impartasesc si altora experienta

12 Jul, 12:08 • Redactia DailyBusiness
72% dintre clientii nemultumiti de servicii telecom povestesc despre experientele lor negative si altora, ceea ce reprezinta un motiv de ingrijorare pentru orice companie din domeniu, potrivit reprezentantilor companiei de cercetare GfK Romania.
GfK: 72% dintre clientii nemultumiti de servicii telecom impartasesc si altora experienta

In ultima jumatate de an, o treime dintre romani au intrat in contact direct cu furnizorii de servicii de telefonie, Internet sau TV, sunand sau trecand pragul magazinelor acestora, arata rezultatele celui mai recent studiu Omnibus realizat de GfK Romania.

52% dintre romanii care au avut experiente pozitive in magazinele si call centerele operatorilor au fost convinsi astfel sa foloseasca in continuare serviciile companiei sau sa devina clienti. Pe de alta parte, 44% dintre cei care au avut experiente negative cu personalul operatorilor telecom au renuntat sa mai foloseasca furnizorul respectiv sau sa achizitioneze serviciile acestuia.

Mijlocul preferat de informare despre serviciile telecom pentru cei care contacteaza direct operatorii, il reprezinta discutia fata in fata cu personalul din magazin, in vreme ce reclamatiile sunt depuse in mai mare masura prin telefon. Serviciile despre care romanii s-au informat cu precadere si pentru care au depus cele mai multe reclamatii sunt cele de telefonie mobila si televiziune, in special televiziune prin cablu.

Cel mai putin satisfacuti de modul cum au fost tratati de personalul operatorilor se declara clientii care au adresat reclamantii si sesizari in magazine – peste o treime dintre ei nu sunt multumiti de felul in care personalul s-a ocupat de problema lor.

„In urma unei experiente negative, o companie nu pierde un singur client, ci poate pierde si pe cei atinsi de recomandarile negative ale clientului nemultumit, pierde in imagine si are sanse scazute ca acesti clienti sa achizitioneze serviciile sale in viitor. Mai mult, compania respectiva va fi lipsita de toate efectele benefice pe care i le-ar fi adus o experienta pozitiva”, a declarat Oana Neacsu, cercetator GfK Romania.

„Unul dintre principalele efecte psihologice ale perioadei de criza este acela ca oamenii au devenit mai precauti in procesul de achizitie si tind sa ceara opinia celor din jur mai mult decat pana acum, inainte de a cumpara ceva. In acest context, cei 72% dintre clientii nemultumiti care povestesc despre experientele lor negative reprezinta un motiv de ingrijorare pentru orice companie„, a adaugat Oana Neacsu.

Fie ca aleg sa intre in magazinele operatorilor sau ca apeleaza la call centere, cele mai frecvente motive de nemultumire ale persoanelor care doresc sa se informeze despre serviciile de telefonie se refera la intrebarile ramase fara raspuns in urma discutiei si la timpul de asteptare.

Atunci cand furnizorul este contactat pentru depunerea unei reclamatii, cuvantul de ordine este timpul. Pe oameni ii nemultumeste cel mai mult in astfel de cazuri existenta unui timp mare de asteptare pana la preluarea de catre un consultant si lipsa promptitudinii in rezolvarea problemei.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ce se va întâmpla pe piața muncii în 2026: „Numărul de șomeri va crește”
Ce se va întâmpla pe piața muncii în 2026: „Numărul de șomeri va crește”
Care este riscul ca „supergripa mutantă”, care face ravagii în întreaga lume, să ajungă în România. Medicul infecționist Adrian Marinescu: „Dacă a fost în Europa, va fi și la noi”
Care este riscul ca „supergripa mutantă”, care face ravagii în întreaga lume, să ajungă ...
Fostul preşedinte al CNAS Lucian Duţă scapă de închisoare! Primise șase ani pentru o mită de 6,3 milioane de euro. REACȚIA acestuia după decizia salvatoare a instanței
Fostul preşedinte al CNAS Lucian Duţă scapă de închisoare! Primise șase ani pentru o mită de 6,3 ...
Preşedinta BCE, Christine Lagarde: „La ultimul exerciţiu de prognoză, ne-am îmbunătăţit previziunile. Am putea face asta, din nou, în decembrie”
Preşedinta BCE, Christine Lagarde: „La ultimul exerciţiu de prognoză, ne-am îmbunătăţit ...
USR contraatacă. Îl cheamă în parlament pe ministrul Justiției, să dea explicații privind ”corupția din sistem”
USR contraatacă. Îl cheamă în parlament pe ministrul Justiției, să dea explicații privind ”corupția ...
Rochii de zi versus rochii de seară: care sunt diferențele și cum le porți
Rochii de zi versus rochii de seară: care sunt diferențele și cum le porți
Un tânăr mecanic de locomotivă la CFR Călători dezvăluie ce salariu are: „Mulţi dintre voi aţi luat peste picior această meserie”
Un tânăr mecanic de locomotivă la CFR Călători dezvăluie ce salariu are: „Mulţi dintre voi ...
Burduja: Guvernul a făcut toate diligenţele ca proiectul privind pensiile magistraţilor să fie declarat constituţional
Burduja: Guvernul a făcut toate diligenţele ca proiectul privind pensiile magistraţilor să fie declarat ...
Bolojan, obsedat de reformă. Ce spune la 77 de ani de la adoptarea Declarației Universale a Drepturilor Omului
Bolojan, obsedat de reformă. Ce spune la 77 de ani de la adoptarea Declarației Universale a Drepturilor ...
Cât costă apa potabilă. Topul oraşelor cu cel mai mic preţ apă. Unde se situează Bucureştiul
Cât costă apa potabilă. Topul oraşelor cu cel mai mic preţ apă. Unde se situează Bucureştiul
Primele taxiuri fără șofer vor circula în Europa de anul viitor. Orașul unde se va înregistra premiera
Primele taxiuri fără șofer vor circula în Europa de anul viitor. Orașul unde se va înregistra premiera
SONDAJ Cât își propun românii să cheltuie de sărbători. Jumătate dintre ei spun că au un buget mai mic decât în 2024
SONDAJ Cât își propun românii să cheltuie de sărbători. Jumătate dintre ei spun că au un buget ...
Ministrul Gulyás: Ungaria nu va accepta niciun migrant, indiferent de presiuni
Ministrul Gulyás: Ungaria nu va accepta niciun migrant, indiferent de presiuni
Cât vor plăti românii pentru căldură în iarna 2025-2026. Prețul gigacaloriei în București, mult mai mic decât în alte orașe
Cât vor plăti românii pentru căldură în iarna 2025-2026. Prețul gigacaloriei în București, mult ...
Portugalia se pregătește pentru prima grevă generală din ultimii 12 ani
Portugalia se pregătește pentru prima grevă generală din ultimii 12 ani
Un bărbat a jucat de trei ori la loto în 2025 și a devenit milionar înainte de Crăciun. A pus mâna pe un jackpot de 6.200.000 de euro
Un bărbat a jucat de trei ori la loto în 2025 și a devenit milionar înainte de Crăciun. A pus mâna ...
Deficitul comercial al României a crescut cu 1%, la aproape 27,5 miliarde euro, în primele zece luni
Deficitul comercial al României a crescut cu 1%, la aproape 27,5 miliarde euro, în primele zece luni
ANAF va avea o divizie de inspectori dedicată investigării veniturilor din criptomonede. Pe cine va angaja
ANAF va avea o divizie de inspectori dedicată investigării veniturilor din criptomonede. Pe cine va ...