- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Incercam sa ne orientam in criza, dar nu cu GPS-ul. Piata scade cu o treime in 2010

15 Jul, 12:59 • emanuel.ceciu
Producatorul de echipamente GPS Mio a vandut in Romania in primele sase luni ale anului circa 8.000 de unitati, pe o piata estimata de oficialii companiei la 40.000 de unitati pe intreg anul 2010. Piata urmeaza astfel sa scada cu circa 34% fata de 2009, intrucat GPS-urile nu reprezinta o prioritate in perioada de criza si pe fondul cresterii TVA-ului, au declarat oficialii Mio din Romania.
Incercam sa ne orientam in criza, dar nu cu GPS-ul. Piata scade cu o treime in 2010

Pe al doilea semestru al anului, filiala locala a companiei taiwaneze isi propune vanzari de circa 12.000 de unitati, atingand astfel o cota de piata de 50%. „In prezent avem o cota de aproximativ 43%”, spune Laura Samson, country director pentru Romania (foto).
Romanii au inceput sa se orienteze catre GPS-uri cu preturi mai reduse, informandu-se insa si despre numarul de update-uri si suportul oferit de companie ulterior achizitiei. „Una dintre cele mai mari temeri ale cumparatorilor de GPS-uri este ca dupa ce cumpara produsul nu vor beneficia de suport din partea companiei sau retailerului si hartile nu se vor updata. In cazul Mio, hartile se modifica de doua ori pe an”, mai spune Samson.

Scaderea de vanzari pentru GPS-uri este valabila pe majoritatea pietelor din Europa Centrala si de Est – Ungaria, Bulgaria sau Cehia. Exceptie face Polonia, unde criza nu a afectat atat de puternic economia statului. In Ungaria, vanzarile au scazut pe primul semestru cu circa 30%.

„Romania ramane inca o piata subdezvoltata. Sub 5% dintre autovehiculele din tara sunt dotate cu GPS-uri. In Europa de Vest rata de penetrare este de peste 30%, la noi inca nu este o cultura inoculata pentru aceasta tehnologie”, subliniaza country managerul Mio.
[img=774]Laura Samson: Piata locala de GPS-uri va scadea anul acesta pana la circa 40.000 de unitati[/img]
Intrebata daca vanzarile de GPS-uri vor fi influentate negativ de smartphone-urile ce includ, din ce in ce mai eficient, functii de GPS, oficialul Mio a spus ca „pe termen lung probabil ca va exista o influenta. Pana in prezent insa, acest lucru nu se simte. Un telefon mobil nu poate suplini eficient functiile complete ale unui GPS dedicat, telefoanele pierd si semnalul mult mai des”, spune Laura Samson.

Vanzarile catre business-uri, dupa cum este de asteptat, sunt reduse (sub 5%) in conditiile in care companiile si-au redus bugetele de investitii si achizitii, pe fondul crizei economice. Aproximativ 30% din veniturile Mio provin din Bucuresti, aglomerarile urbane din vestul tarii generand de asemenea vanzari importante.

Mio a anuntat totodata lansarea unei noi game de GPS-uri – S600, S605 si S655. Primul model se afla deja in comert, la pretul de 800 lei. Ultimele doua vor fi lansate in luna august, preturile nefiind specificate.

Modelele au versiuni noi de software, functii suplimentare precum smart find (gasirea unei adrese dupa un singur cuvant cheie) sau indicarea din timp a celei mai potrivite benzi pe care sa conduci. De asemenea, GPS-urile includ functii de alegere a „traseelor economice”, cele cu semafoare mai putine, pentru un consum mai redus de benzina. Punctele de reper apar tridimensional pe ecran (daca sunt disponibile) iar intersectiile importante sunt previzualizate. GPS-urile au ecrane mai mari decat modelele anterioare – de 5 inci.

Principali concurenti ai Mio in Romania sunt Garmin, Evolio sau Smailo. Unul dintre cei mai mari jucatori la nivel mondial, TomTom, nu este prezent in Romania.