- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Jucatori din piata: Segmentul de securitate IT nu va fi afectat puternic de criza economica

12 Jan, 14:16 • emanuel.ceciu
Piata de antivirusi si produse de securitate din Romania va fi mai putin afectata de criza economica, in comparatie cu alte industrii, precum cea de IT in general, sau de software, reprezentanti ai pietei cazand de acord ca "la fel cum oamenii au nevoie de medici pentru a se trata si a preveni bolile, la fel si computerele vor avea nevoie in continuare de antivirusi".
Jucatori din piata: Segmentul de securitate IT nu va fi afectat puternic de criza economica

„Deja se simte o scadere in cererea de produse antivirale, insa nevoia de securitate si de protectie nu va disparea intr-o masura asa mare ca in alte domenii”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Razvan Valceanu, country manager Romania al BitDefender.

„Nu putem ramane neafectati, dar sunt si metode pentru a contrabalansa scaderile generalizate; aceste metode, bine aplicate, pot asigura veniturile generate in mediul normal de business”, a continuat, optimist, Valceanu.

Acesta nu a oferit informatii despre afacerile generate de companie in 2008, precizand doar ca in decembrie, vanzarile au urcat cu 20% fata de aceeasi luna din 2007.

Oficialii Kaspersky in Romania au subliniat ca toata industria de antivirusi va fi intr-o masura mai mica sau mai mare afectata de criza economica prin care trecem in prezent.

„Toata lumea se asteapta la o incetinire a pietei. Firmele vor fi mai retinute in a investi, piata se va contracta”, a declarat Teodor Cimpoesu, managing director Kaspersky Lab Romania.

„Competitia pe aceasta piata va creste in mod vizibil in 2009 fata de anii precedenti. Oricum, la fel cum oamenii au nevoie de doctori pentru a se pastra sanatosi, si companiile au nevoie pentru computerele lor de software-uri de securitate”, a mai spus Cimpoesu.

Seful Kaspersky Romania este de parere ca in perioade de criza, companiile, mai ales cele mici si mijlocii, se vor axa pe achizitionarea de produse mai ieftine.

In ceea ce priveste vanzarile pe anul trecut, nici oficialii Kaspersky nu au oferit informatii exacte.

„Pot spune doar ca in decembrie am inregistrat o crestere peste asteptari, dupa ce noiembrie a fost o luna chiar slaba. La vanzarile bune, dublu aproape in decembrie fata de luna precedenta, a contribuit insa si promotia noastra – produse reduse la pret cu 25%”, a incheiat Cimpoesu.

Oficialii companiei tintesc in 2009 afaceri de circa 1 milion euro.

Principalii jucatori pe piata solutiilor antivirus sunt BitDefender, jucator dominant pe piata, ce tinteste in 2009 o cota de 45%, Symantec si Kaspersky.

Piata de securitate IT din Romania a fost anul trecut de circa 7 milioane euro, conform oficialilor BitDefender.