- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Kingston vrea sa-si creasca afacerile din Romania cu 40% in 2008, la 14 mil. $

18 Jun, 14:59 • emanuel.ceciu
Producatorul american de module de memorie Kingston Technology vizeaza o crestere cu 40% a afacerilor din Romania in 2008, pana la 14 mil. $, dupa ce in primele 5 luni a realizat venituri de 4,7 mil. $, cu 20% mai mult decat in aceeasi perioada din 2007.
Kingston vrea sa-si creasca afacerile din Romania cu 40% in 2008, la 14 mil. $

Compania este unul dintre principalii jucatori din Romania, cu cote de piata ce variaza, in functie de segmentele de produse, intre 17,7% si 25,4%. In primele 5 luni ale anului, Kingston a realizat dublarea vanzarilor in Romania la modulele de memorie DRAM.

„Cresterea are ca motor evolutia buna a pietei, dar si o serie de parteneriate de distributie foarte reusite”, a declarat Mihai Marcu, business development representative Kingston pentru Romania, Bulgaria si Moldova.

„Pentru 2008, ne propunem o dezvoltare importanta in segmentul traditional si tintim cresteri peste ritmul pietei in segmentele cu dinamica mare – notebook-uri, sisteme de gaming, telefoane mobile”, a mai spus Marcu.

Kingston are parteneriate cu distribuitori precum Tornado Sistem, KTech, Asesoft Distribution, Asbis Romania sau Avenir Telecom.

Oficialii companiei au precizat ca urmaresc sa comercializeze 510.000 de carduri flash in 2008, de la 255.000 vandute anul trecut, si sa atinga o cota de piata in Romania de 25,4% pe acest segment.

Pe nisa USB-urilor, oficialii Kingston au estimat piata locala la 1,1 milioane unitati, vizand o cota de 24,7% pe intreaga piata, la vanzari de circa 277.000 de unitati in 2008. In 2007, compania a comercializat in Romania 185.000 de USB-uri.

Pe segmentul de memorii DRAM, Kingston urmareste o cota de 17,7% din piata, echivalentul a 276.000 de unitati vandute. In 2007, compania a comercializat in Romania 131.500 de unitati DRAM, avand o cota de piata de 11% pe acest segment.

Principalii concurenti ai Kingston pe piata autohtona sunt Kingmax, A-Data, SanDisk sau Corsair.

„Romania este a treia tara ca importanta din Europa de Est in ceea ce priveste afacerile Kingston, si are cel mai mare potential de crestere din regiune”, a precizat Mihai Marcu.

„In prezent, Romania are o cota de 6,3% intre toate cele 12 tari din Europa de Est in care activam, iar in putini ani vizam ca Romania sa isi majoreze aceasta cota la 10%”, a adaugat oficialul companiei.

Anul trecut, Kingston a realizat afaceri de 200 mil. $ in Europa de Est, 110 mil. $ provenind din Polonia, tara care genereaza cele mai mari venituri pentru companie din regiune.

Piata modulelor de memorie a valorat 50-55 mld. $ la nivel global in 2007

Intreaga piata de module de memorie a fost in 2007, la nivel global, intre 50 si 55 mld. $, inregistrand o crestere de la an la an de 6-7%. Kingston inregistra in 2007, pe segmentul de memorii DRAM, o cota de piata globala de 27,5%, in crestere cu 9,4 puncte procentuale fata de 2007, conform companiei de cercetare iSuppli Corp.

Kingston a inregistrat in 2007 afaceri de 4,5 mld. $, in crestere puternica fata de 2006, cand compania a inregistrat afaceri de 800 mil. $.

53% din business-ul Kingston provine de pe segmentul de memorii Flash. Jumatate din productia totala a companiei se indreapta catre marii producatori de computere – HP, IBM, Dell sau Toshiba. De asemenea, o mare parte din productie se indreapta si ca tre producatorii de telefoane mobile – Nokia, LG sau Samsung.

„In Romania, inca nu avem contracte importante cu operatorii de telefonie mobila, pentru distribuirea de memorii flash pentru telefoane. Anul acesta estimez insa ca circa 50% dintre telefoanele mobile comercializate vor avea slot pentru card-uri flash„, a spus Mihai Marcu.

„Intr-un an sau doi, operatorii de telefonie mobila vor incepe sa ofere, impreuna cu telefonul mobil, card-uri de memorie mult mai mari, iar acestea ar putea chiar sa inlocuiasca ‘minutele gratis’ in momentul incheierii unui abonament. Atunci, vom deveni aproape sigur parteneri apropiati cu operatorii de pe piata locala”, a adaugat oficialul Kingston.

In trimestrul 3 al anului 2008, Kingston va accede pe piata din Romania cu memorii de tip SSD, intrand in concurenta directa cu jucatori precum A-Data sau SanDisk.

„De fapt, pe piata globala, in timp, nu vor supravietui decat cei mai mari jucatori, care vand volume foarte mari”, a afirmat Pawel Smigielski, regional manager Eastern Europe al Kingston.

„Companiile mai mici vor disparea. Marjele de profit in industrie sunt mici, de 3-4%, de aceea este nevoie de volume foarte foarte mari. Vom supravietui noi, SandDisk, Kingmax, Corsair sau A-Data”, a precizat Pawel Smigielski.

Reprezentanta din Anglia distribuie produsele vandute in Romania

„Politica Kingston nu este aceea de a deschide birouri regionale in state in care suntem prezenti. Lucram prin distribuitori. Acestia dau comanda la reprezentanta de vanzari din Anglia, si a doua zi primesc cantitatea de produse ceruta. Nu are sens sa deschidem un birou regional in Romania”, a declarat Smigielski.

Operatiunile din Europa de Est sunt supervizate de doar 7 oameni, activitatile din Romania fiind coordonate de Mihai Marcu.

Oficialii Kingston sunt de parere ca in maxim doi ani, stick-urile de memorie sau flash-urile nu se vor mai vinde „fara nimic pe ele”.

„Trendul pietei arata ca se vand din ce in ce mai multe memorii USB cu informatii pe ele – videoclipuri, concerte, muzica”, a spus Pawel Smigielsk.

„Multimedia de pe memorii nu va costa nimic, astfel incat, chiar daca nu-ti place in mod special sa asculti o melodie, sa zicem, Ricky Martin, cumparatorul final nu va trebui sa plateasca in plus pentru ceva ce nu vrea. Va fi doar o valoare adaugata produsului de baza”, a adaugat directorul Kingston pentru Europa de Est.

Compania Kingston a fost fondata in SUA, in 1987, de catre un cetatean de origine chineza si un taiwanez. In primul an, nu a vandut decat un tip de produs. In prezent, comercializeaza peste 2.000 de tipuri diferite de memorii, in peste 100 de tari.

Compania detine fabrici in China, Malaysia, Taiwan si Statele Unite, avand peste 4.000 de angajati in lume.