Castigatorul licitatiei va avea obligatia de a realiza si administra o baza de date completa, care va fi pusa la dispozitia utilizatorilor de telefonie finali.
Aceasta va include toti abonatii serviciilor de telefonie destinate publicului din Romania care doresc ca numerele lor de telefon si de fax sa apara in registrul abonatilor.
Baza de date va cuprinde numarul sau numerele de telefon si fax ale abonatilor si anumite date de identificare ale acestora, precum nume, prenume sau denumirea societatii in cazul persoanelor juridice, domiciliu sau sediu social, codul unic de inregistrare si denumirea filialelor sau sucursalelor in ce priveste persoanele juridice.
Aceste informatii vor fi puse la dispozitia utilizatorilor finali, inclusiv a utilizatorilor de telefoane publice cu plata, indiferent de tipul retelei si de tehnologia utilizata, prin intermediul unui serviciu de informatii privind abonatii si al unui registru al abonatilor.
Serviciul de informatii privind abonatii va fi disponibil prin intermediul unui numar national scurt de forma 118(xyz). Apelurile catre acest numar vor fi tarifate pe apel, iar ANRCTI propune ca tariful de interconectare sa nu depaseasca 0,23 euro/apel (exclusiv TVA).
Furnizorii care doresc sa participe la licitatie au obligatia de a obtine in prealabil acest numar de la ANRCTI.
Registrul abonatilor va fi disponibil online, accesul la acest registru fiind gratuit pentru toti utilizatorii.
Aceste servicii vor trebui sa devina disponibile in maxim 250 de zile calendaristice de la data comunicarii deciziei de desemnare a castigatorului licitatiei. Baza de date va fi actualizata lunar de catre furnizorul de serviciu universal.
Grila de evaluare a propunerilor primite din partea furnizorilor interesati va cuprinde criterii precum tariful la serviciul de informatii privind abonatii, experienta anterioara in punerea la dispozitia utilizatorilor finali a serviciilor de informatii privind abonatii si a registrului abonatilor, furnizarea de servicii suplimentare (informatii privind abonatii unor furnizori de servicii de telefonie din alte state, conectare directa la un numar comunicat, informatii in alta limba decat limba romana, comunicarea a 3 sau mai multe numere pe fiecare apel).
De asemenea, printre criterii vor mai figura furnizarea unui registru al abonatilor in forma tiparita, timpul maxim de raspuns al operatorului serviciului de informatii privind abonatii pentru apelurile receptionate si numarul de accesari simultane posibile pentru registrul abonatilor disponibil on line.