- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Liderul vanzarilor de GPS-uri a pierdut 16% din piata. Produsele ieftine castiga teren

28 Apr, 13:20 • cristina.mihai
Mio Technology, liderul pietei locale de dispozitive GPS, a inregistrat in 2010 o cota de piata cu 16 puncte procentuale mai mica, pe masura ce consumatorii s-au orientat din ce in ce mai mult spre produsele mai ieftine.
Liderul vanzarilor de GPS-uri a pierdut 16% din piata. Produsele ieftine castiga teren

Mio Technology a inregistrat vanzari de 20.000 de GPS-uri in 2010 in Romania, pe o piata estimata la 60.000 unitati, ceea ce ar insemna o cota de piata de 34%. In 2009, compania a vandut circa 30.000 de GPS-uri, pe o piata de 60.000 de unitati.

„Vanzarile s-au redus cu aproximativ 18% comparativ cu 2009. Cauzele au fost pe de o parte legate de evolutia TVA-ului, disponibilizarile masive din aparatul de stat care au dus la o contractie a consumului in zona GPS si pe de alta parte, datorita cresterii agresivitatii competitiei pe aceasta piata, dar si datorita orientarii consumatorilor catre produsele de navigatie entry-level”, au spus pentru DailyBusiness.ro oficialii companiei.

„In 2010, am urmarit mai curand pastrarea profitabilitatii. Anul acesta, avand in vedere faptul ca vom acoperi inca din luna iunie toate segmentele de piata ne asteptam la o crestere a cotei de piata”, au adaugat oficialii Mio.

In ceea ce priveste pretul mediu pentru un echipament GPS, Mio a inregistrat o valoare de 180 de euro per echipament in 2010, cu circa 30 euro mai mult decat valoarea medie din 2009.

Totusi, pentru 2011, reprezentantii Mio asteapta o crestere a cotei de piata pana la aproximativ 40-45%, in conditiile lansarii unei noi game de echipamente GPS, care sa contina produse pentru toate buzunarele.

„Daca anul trecut am acoperit in principal segmentul mediu de pret si cel premium, anul acesta vom avea disponibila pe piata o gama noua completa de echipamente GPS din luna iunie, acoperind toate segmentele de pret si toate categoriile de consumatori”, au spus oficialii Mio.

Ca tendinta de piata, reprezentantii Mio observa accentuarea orientarii cumparatorilor catre doua directii distincte: prima categorie va cauta produse tot mai inovatoare, cu capacitati multimedia dezvoltate. Cea de-a doua categorie, interesata sa ajunga de la un punct A la un punct B va cauta echipamente eficiente pe aceasta functionalitate si cu un pret cat mai atractiv.

Compania are in plan pentru acest an si inglobarea in echipamentele GPS a unor modalitati de rutare inteligenta care sa se adapteze la stilul de condus si care sa contribuie la scaderea consumului de carburant, dar si la imbunatatirea experientei de calatorie prin intermediul informatiilor din trafic. Mio va fi primul brand care va lansa acest tip de rutare inteligenta in Romania, cu noua gama de produse.

Conform reprezentantilor Mio Technology, producatorii vor incerca sa ataseze din ce in ce mai multe servicii suplimentare in procesul de vanzare a echipamentelor GPS, fie ca este vorba despre actualizari gratuite de harta, fie ca vorbim despre posibilitatea inchirierii hartilor sau de extinderea perioadei de garantie.

„Pe langa o crestere a agresivitatii pe zona de pret, in 2010 am putut observa si o orientare tot mai accentuata si catre zona de servicii adaugate”, considera Laura Samson, country director Romania, Ungaria, Slovacia si Cehia la Mio Technology.

Piata locala de dispozitive GPS ar putea creste cu pana 10% in acest an, daca se va dezgheta consumul, iar romanii isi vor orienta o pondere mai mare din buget spre turism, estimeaza compania Mio Romania.

Mio a fost fondata in mai 2002 si desfasoara operatiuni pe pietele din Taiwan, China, Europa, America de Nord, Australia, Japonia si Coreea de Sud. Mio are peste 1.700 de angajati in intreaga lume si isi comercializeaza produsele in peste 58 de tari.

Pe piata locala de dispozitive GPS mai activeaza companii ca Evolio si Smailo.