CES a produs in trimestrul II aproximativ 16.000 de computere, ceea ce reprezinta o crestere de 16,9% fata de aceeasi perioada a lui 2006.
Conform studiilor IDC, producatorul roman de computere CES, membru al grupului Altex, a ajuns astfel sã detina o cota de piata de 9.6% din totalul pietei pe segmentul de desktop-uri, notebook-uri si servere, au spus oficiali ai companiei.
„Rezultatele inregistrate in special in retail, prin retelele Altex si Media Galaxy, asigura companiei consolidarea pozitiei pe aceasta piata si premisele pentru dezvoltarea in continuare pe segmentul business. Vizam in special abordarea proiectelor din sectorul public si dezvoltam pentru aceasta un program dedicat prin care dorim sa atragem companii specializate in acest domeniu”, a declarat Gabriel Jitaru, director executiv al CES.
CES detine 13.8% cota de piata pe segmentul desktop-urilor prin cele doua marci proprii, Davio si Myria si aproape 2% pe segmentul notebook-urilor, exclusiv prin Myria. In ceea ce priveste distributia brandurilor, Davio ramane in continuare in topul vanzarilor companiei, cu 7.8% din totalul pietei, in timp ce Myria reuseste sa atinga, la cateva luni de la lansare, aproape 2%.
Portofoliul Myria cuprinde 9 configuratii desktop dedicate pentru fiecare segment de piata, consumer si business, si 2 modele de notebook-uri. Prin Myria, CES se orienteaza mai puternic pe segmentul sistemelor portabile si estimeaza o cota de piata de 4% la nivelul intregului an.
Relativ la segmentul retail, cota de piata CES este estimata la 30% prin prisma pozitiei de lider a grupului ALTEX, care asigura distributia la nivel national si un pachet cuprinzator de avantaje pentru consumator.
In trimestrul doi, piata producatorilor de computere este estimata la 145 mil.$ (108,75 mil. euro), iesind pe piata aproximativ 165.000 de computere, au spus oficiali ai IDC.
Cele mai mari vanzari le-au inregistrat Fujitsu Siemens, urmat de CES, Dell, HP si K-Tech.