„Nu se mai poarta nicio discutie intre noi. Am avut o serie de cerinte, am vorbit despre ele si nu am ajuns la intelegere. Foarte bine, am terminat cu asta. Putem sa mergem mai departe”, a spus Ballmer.
Directorul executiv al Microsoft a afirmat ca dorinta de preluare a Yahoo a reflectat importanta industriei de cautare pe Web ca un punct de plecare pentru utilizatorii ce doresc servicii localizate oferite prin Internet, materiale video sau alte tipuri de continut media. Ballmer estimeaza ca aceasta industrie ofera oportunitati de afaceri care se ridica la o valoare de 100 miliarde de dolari.
Ballmer a descris Yahoo ca o unealta cu ajutorul careia Microsoft-al treilea jucator pe piata cautarii online- putea sa castige rapid teren in lupta cu liderul Google i
„Sansele ca noi sa cumparam in totalitate Yahoo sunt atat de mici, incat nici nu trebuie luate in considerare”, a comentat directorul financiar al Microsoft, Chris Liddell, insa a adaugat ca nu spune niciodata „niciodata”.
Conform lui Liddell, Microsoft a renuntat la preluare deoarece valoarea activelor Yahoo s-a diminuat si continua sa scada pe fondul incertitudinii ce planeaza asupra preluarii de catre Microsoft.
Microsoft planuieste sa investeasca masiv in afacerea sa pe Internet. Ballmer a spus Microsoft este pregatit pentru pierderi pe divizia de online intre 5 si 10 procente din profitul total pana in momentul in care afacerea de cautare si advertising pe Internet va atinge performantele asteptate.
Divizia online a Microsoft a inregistrat pierderi in ultimele opt trimestre consecutive.
Profitul operational al Microsoft a fost de 22,5 miliarde de dolari in anul fiscal 2008.