- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Nokia face economii prin concedieri si revizuirea contractului global de media

17 Mar, 13:04 • Redactia DailyBusiness
Compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator de terminale mobile din lume, va disponibiliza 1.700 de angajati la nivel global din marketing, vanzari si productie, pentru a se adapta cererii in scadere de pe segmentul de telefonie mobila, a scris Bloomberg.
Nokia face economii prin concedieri si revizuirea contractului global de media

Planurile fac parte din strategia companiei anuntata anterior de a reduce costurile anuale cu circa 700 mil. euro pana la finele lui 2010. Circa 700 dintre disponibilizari vor avea loc in Finlanda, a declarat un purtator de cuvant al companiei.

Grupul a anuntat ca disponibilizarile vor afecta angajatii din liniile de productie, dar si centrele de suport.

Nokia estimeaza o scadere de 10% a pietei globale de telefoane mobile, pe fondul crizei economice. Compania finlandeza a vandut cu 15% mai putine terminale mobile in trimestrul patru 2008 fata de aceeasi perioada a anului precedent si si-a redus estimarile de venituri pentru trimestrul in curs. Economia fluctuanta a dus pe pierdere companii precum Motorola sau Sony Ericsson Mobile Communications.

„Nokia continua sa caute posibilitati de a reduce cheltuielile, uitandu-se catre toate zonele si activitatile din companie”, a transmis marti grupul finlandez.

Pana in prezent, oficialii Nokia Romania nu au facut nicio declaratie privind acest subiect.

Anterior, Nokia a mai anuntat un program de disponibilizari voluntare a 1.000 de angajati.

Nokia isi liciteaza contul global de media in valoare de 400 mil. $

De asemenea, Nokia a decis sa organizeze o licitatie pentru contul de media – evaluat la 400 mil. $ – , in urma unor neintelegeri avute asupra onorariilor cu MediaCom, agentia care gestioneaza in prezent contul, scrie presa internationala.

Organizarea licitatiei ar avea la baza intentia Nokia de a scadea onorariile MediaCom- agentie de media parte a grupului de comunicare WPP- si de a mari, in schimb, bonusurile oferite agentiei in functie de evolutia vanzarilor Nokia, comenteaza presa internationala.

O serie de agentii au fost deja invitate la pitch, printre care si MediaCom, care – sustin sursele citate – e putin probabil sa se prezinte la licitatie.

Oficialii Nokia au refuzat sa comenteze informatiile.

Urmărește Daily Business pe Google News