- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Noul presedinte coreean al LG Romania: In business, romanii cauta rezultate mai rapid decat coreenii

20 Oct, 00:01 • emanuel.ceciu
LG Romania si-a crescut cota de piata cu zece puncte procentuale pe segmentul de LCD TV-uri la finele trimestrului trei, filiala locala a jucatorului corean ocupand totodata pozitia a treia in luna august pe segmentul de telefoane mobile. Intr-un prim interviu acordat in Romania, presedintele companiei, Roh Pan Ock, a detaliat cateva dintre activitatile sale si cum s-a adaptat la piata autohtona.
Noul presedinte coreean al LG Romania: In business, romanii cauta rezultate mai rapid decat coreenii

Roh Pan Ock a fost numit presedinte al LG Electronics Romania, succedandu-i in functie lui Han Khyu care a ocupat aceasta pozitie pana in luna ianuarie 2009.

DailyBusiness.ro: Sunteti presedinte al LG Romania de noua luni. Ce parere aveti de acest post, fata de altele pe care le-ati acoperit anterior?
Roh Pan Ock: A fost un an plin de schimbari din cauza climatului economic instabil, atat in Romania cat si in intreaga Europa. A trebuit sa gasesc si sa aplic solutii cat mai bune in aceasta perioada mai grea decat in mod normal pentru a ne atinge planul de business. Desi nu vom inregistra rate de crestere atat de mari ca in anii anteriori, pot spune ca lucrurile au mers bine. Consider ca LG Romania va ramane o companie ce va creste si va ramane profitabila, daca ne vom pregati bine pentru viitor.

DB: Care sunt factorii negativi, dar si cei pozitivi, de care v-ati lovit de cand conduceti LG Romania?
RPO: Ca factori negativi, as mentiona criza economica care a afectat atat procesele LG cat si alte industrii. Consider ca am pus insa la punct, prin strategii de business adaptate pietei si lansari de noi produse, premisele unei dezvoltari durabile pe o piata locala dificila.

DB: Ati intampinat probleme in adaptarea la oamenii si la piata din Romania?
RPO: Nu, nu am avut astfel de probleme. Consider ca romanii sunt foarte calzi si primitori, atat cu mine cat si cu familia mea. Barierele intre culturi nu mai sunt vizibile aproape deloc.

In ceea ce priveste piata, consider ca in prezent potentialul de crestere este poate cel mai mare pe segmentul de produse cu preturi medii spre high. Asistam la o schimbare in mentalitatea romanilor, care doresc sa renunte la produsele low-end pentru „a-si upgrada viata”. Romanii au capatat din ce in ce mai mult simt estetic.

DB: Care sunt principalele diferente cand aveti o intalnire de afaceri cu un roman, fata de o intrevedere cu un coreean?
RPO: Strict la nivel de business, nu am remarcat diferente foarte mari. In ceea ce priveste viziunea strategica insa, consider ca noi, coreenii, privim mai departe in viitor in timp ce romanii privesc afacerile mai ales pe termen scurt, cautand rezultate mai rapid. Incerc sa imbin aceste viziuni si in conducerea LG Romania.

DB: Si in ceea ce priveste comunicarea cu angajatii? V-ati lovit de viziuni dramatic diferite?
RPO: Ca si presedinte al filialei locale, este parte din datoria mea sa incerc sa creez o relatie solida cu fiecare angajat, chiar daca viziunea acestuia este diferita de a mea. Cred ca orice lider trebuie sa accepte si alte opinii, sa fie flexibil. De altfel, datorita viziunii unor angajati, diferite de ale mele, am si lansat cateva campanii de marketing mai deosebite, cum ar fi campania de promovare a unui televizor in special prin intermediul unui concurs pe bloguri.

DB: Unde va incadrati, ca si vanzari si cota de piata, la finele trimestrului trei?
RPO: In ciuda climatului economic dificil, am reusit sa optimizam portofoliul de business si sa ne mentinem constanta cota de piata pe segmentele principale de activitate – televizoare LCD si plasme, monitoare LCD, telefoane mobile si sisteme de aer conditionat. Desi nu ne asteptam la aceeasi rata de crestere pe care am avut-o in ultimii ani, sunt convins ca strategia adaptata la criza pe care am demarat-o ne va asigura stabilitate pana la finele anului.

Am reusit, in august, sa ajungem al treilea jucator de pe piata GSM, cu o cota de piata de 9,3%. De asemenea, am ajuns in trimestrul trei pe locul doi pe segmentul telefoanelor 3G, cu o cota de piata de 22,5%. Cele mai cautate telefoane LG au fost Cookie, KU990i si KS36, telefoane ce targeteaza in special publicul tanar ce apreciaza functiile multimedia si aplicatiile social-media, in crestere rapida si in Romania.

DB: Si pe alte nise, cum ati evoluat?
RPO: Tot in trimestrul trei, pe segmentul de LCD TV-uri ne-am mentinut pozitia a doua pe piata, cu o cota de circa 25%, in crestere cu zece puncte procentuale fata de trimestrul trei din 2008. Suntem primul jucator pe piata de televizoare plasma, cu o cota estimata de peste 50% pe trimestrul trei al anului curent. Deci cu un sfert din piata de LCD TV-uri si cu jumatate din plasme, ne-am indeplinit obiectivele pe anul acesta, pe aceste segmente.

DB: Ce trenduri ati sesizat anul acesta in randul consumatorilor autohtoni?
RPO: Conform unui studiu realizat cu ajutorul Research International, care a urmarit comportamentul clientilor romani, am descoperit ca mai mult de jumatate dintre consumatorii autohtoni sunt foarte atenti la design atunci cand achizitioneaza un produs electronic. Telefonul mobil s-a transformat intr-un adevarat accesoriu de fashion si un gadget indispensabil. In afara de design, alti doi factori pe care ii iau in considerare aproape intotdeauna consumatorii romani sunt durata de viata a bateriei si durata de viata a telefonului, in general.

De asemenea, anul acesta a crescut segmentul de telefoane touchscreen, pe care LG este de altfel si lider de piata. Am introdus multe astfel de telefoane pe aceasta nisa, pentru a acoperi cat mai mult cererea. LG Cookie a fost, de exemplu, cel mai bine vandut telefon in Romania in luna mai a acestui an.

DB: In afara responsabilitatilor la munca, cum v-ati caracteriza?
RPO: Chiar si in afara muncii incerc sa gasesc noi modalitati, uneori chiar si impreuna cu colegi de-ai mei cu care lucrez in mod direct, de a ma perfectiona. Impreuna practicam activitati relaxante, dar din care sa si invatam – teambuilding-uri sau sporturi de echipa.