„Nu stiu cu exactitate cate sesizari am primit de la clienti, dar cred ca este vorba de cateva zeci. Posibil sa existe si pagubiti. Atacurile prin intermediul SMS-urilor persista deja de peste un an”, a spus un reprezentant al companiei.
„Noi, ca si alte companii al caror nume a fost folosit in tentative de frauda, ne facem datorita sa anuntam oamenii de acest pericol”, a adaugat acesta.
O serie de utilizatori de cartele preplatite GSM au primit mesaje SMS prin care erau anuntati ca au castigat un premiu oferit de Altex. Pentru a intra in posesia premiului, li se cere transmiterea de date personale, apelarea unor anumite numere de telefon sau achizita de cartele valorice si trimiterea codului de acces.
„Altex nu solicita niciodata clientilor sai prin SMS, e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalitati informatii referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reincarcare. De asemenea, nu foloseste aceste modalitati de comunicare pentru anuntarea promotiilor sau campaniilor derulate”, au transmis miercuri reprezentantii retailerului.
Compania transmite un mesaj prin care incearca sa stopeze aceste atacuri.
„In ultima perioada a crescut numarul tentativelor de frauda prin mesaje transmise prin SMS sau e-mail. Anuntam ca Altex nu organizeaza nici o campanie prin care sa ofere bonusuri si gratuitati in schimbul datelor personale, confidentiale sau a codurilor de reincarcare”, a declarat Raul Filip, director retail Altex Romania.
„Mai mult decat atat, acest tip de tentative de frauda s-a intalnit din ce in ce mai des in ultima perioada si a atins din ce in ce mai multe companii. Recomandam celor ce primesc astfel de mesaje sa fie circumspecti si sa verifice de fiecare data valabiliatea promotiilor anuntate prin serviciile de Relatii Clienti”, a mai spus Raul Filip.
Alte companii al caror nume a fost folosit in atacuri de tip phishing sunt BRD, Banca Transilvania, Raiffeisen, Bancpost sau LG Romania.