- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Panasonic a lansat electrocasnice in Romania, dar nu asteapta vanzari spectaculoase in 2009

27 May, 09:59 • emanuel.ceciu
Panasonic a introdus prima gama de electrocasnice pe piata din Romania, doua frigidere si trei masini de spalat. Oficialii companiei nu urmaresc pana la finele anului "vanzari spectaculoase", din cauza faptului ca romanii nu sunt inca educati in a achizitiona produse ecologice, dar mai scumpe.
Panasonic a lansat electrocasnice in Romania, dar nu asteapta vanzari spectaculoase in 2009

Panasonic a lansat electrocasnice in Europa acum circa o luna, in Franta si Anglia, desi pe plan mondial comercializeaza produse din aceasta categorie inca din 1953. Compania ocupa primul loc in Asia pe acest segment.

Pretul celor doua frigidere ecologice cu consum foarte redus de energie (clasa A++), este de 3.800 lei pentru modelul NR-B30FG1 si de 3.500 lei pentru NR-B30FX1. Masinile de spalat costa 2.200 de lei, 2.500 de lei si 2.900 de lei. Produsele au inceput sa fie distribuite in lantul unor magazine precum Altex, T&T sau Mezamin (Oradea).

„Piata din Romania nu este inca pregatita pentru astfel de produse, dar in timp, se va autoeduca. Consumul este de 228 Kw, mai redus decat frigiderele din clasa A+ care consuma circa 260 Kw”, a declarat Alexandru Mina, advertising and communication coordinator al Panasonic Romania.

Acesta a mai spus ca masinile de spalat NA-16VX1, NA-16VG1 si NA-14VA1 consuma cu 20% mai putina energie decat o masina obisnuita din clasa A. Tehnologia 3D Sensor Wash, aplicata intregii serii, ajusteaza viteza de rotatie astfel incat sa se obtina cel mai bun rezultat la spalare.

[img=222][/img]

Pentru urmatoarele 6 luni, compania estimeaza ca va comercializa, cumulat, circa 100 de frigidere si masini de spalat.

„Pentru anul viitor emitem alte pretentii. Vom tripla gama de produse, deci si vanzarile vor creste exponentiala”, a anuntat Mina.

In 2008 s-au comercializat pe piata din Romania circa 1 milion de frigidere si masini de spalat.

Pe alte piete, cum ar fi cele de camere foto sau televizoare, oficialii Panasonic Romania au subliniat ca „simtim o revigorare a pietei fata de primele 3 luni ale anului”.

„Pe segmentul camerelor foto inca se simt scaderi. In februarie si martie am inregistrat reduceri de 30-40% ale vanzarilor, in timp ce segmentul de televizoare a ramas relativ constant, ba chiar am inceput sa inregistram usoare cresteri in prezent”, a aratat Mina.

Pe anul fiscal 2008, Panasonic a inregistrat o scadere de 15% a afacerilor. Compania a anuntat pierderi de aproape 4 miliarde dolari (2,9 mld. euro) in anul fiscal incheiat la 31 martie.