Totusi, profitul a inregistrat o crestere de 65%.
Profitul pe trimestrul doi a atins nivelul de 110,5 milioane dolari (71,67 milioane euro), fata de 66,84 milioane dolari (circa 43,36 milioane euro) in aceeasi perioada a anului trecut.
Marja profitului operational in China a scazut la 6,8% in perioada aprilie-iunie, fata de 7,3% cat inregistrase in perioada similara a anului trecut, iar in America s-a diminuat la 0,3%, in comparatie cu 3,4% in al doilea trimestru al lui 2007.
Lenovo detinea la finele trimestrului doi 7,9% din piata globala de PC-uri, in scadere usoara fata de cota de 8% inregistrata in perioada similara a anului trecut.
Analistii citati de Finanicial Times au afirmat ca cererea de PC-uri ar putea sa incetineasca in perioada Jocurilor Olimpice de la Beijing, pe masura ce atentia populatiei se va indrepta spre evenimentele sportive.
Lenovo, care este cel mai important producator de PC-uri din China, are drept principali competitori Hewlett-Packard, Dell si Acer. Lenovo a cumparat divizia de PC-uri a IBM in 2005 cu 1,25 miliarde dolari.
Lenovo a anuntat in aceasta saptamana lansarea primului sau „netbook”, sau laptop la un pret redus, la aproape un an dupa rivalii sai.