Scaderea profitului este o cauza a aprecierii yen-ului care diminueaza castigurile exportatorilor atunci cand sunt convertite in moneda japoneza precum si performantei slabe a parteneriatului cu Ericsson in producerea de telefoane mobile.
Compania, care se afla in competitie directa cu Canon pe segmentul camerelor digitale si cu Samsung Electronics pe cel al televizoarelor cu ecran plat, a anuntat diminuarea cu 17%, pana la 240 miliarde yeni (1,41 miliarde euro), a targetului de profit pentru acest an.
Sony se confrunta si cu o crestere mai slaba a vanzarilor camerelor Cyber-shot si a LCD-urilor, pe masura ce economia americana, unde compania genereaza aproximativ 25% din profit, incetineste.
„Cand economia se afla intr-o stare proasta, castigurile companiilor care se bazeaza doar pe cateva linii de afaceri sunt extrem de vulnerabile”, a comentat Kazuharu Miura, analist al Institutului de cercetare Daiwa din Tokyo, citat de Bloomberg.
Sony este una dintre cele mai mari companii mondiale de produse electronice personale. Compania detine 50% din producatorul de telefoane mobile Sony Ericsson.