- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Revolutie in serviciile UPC Romania: Seful companiei anunta relansarea intregului portofoliu

16 Sep, 13:41 • emanuel.ceciu
Operatorul telecom UPC Romania a anuntat joi lansarea unui nou portofoliu de produse, oferind clientilor posibilitatea de a alege pachetul optim de servicii din 60 de combinatii posibile intre televiziune, Internet si telefonie fixa. Vezi amanunte despre strategia UPC si declaratii ale CEO-ului companiei.
Revolutie in serviciile UPC Romania: Seful companiei anunta relansarea intregului portofoliu

Noul portofoliu permite in prezent cea mai mare flexibilitate de pe piata, clientii putand combina televiziunea cu orice alt serviciu de Internet si/sau telefonie, fiecare avand posibilitatea de a-si compune singur pachetul de servicii 2Play sau 3Play – in functie de nevoile sale. Pe langa acestea, clientii pot alege unul dintre cele trei pachete predefinite, ce au preturi de 35 lei, 55 lei si 80 lei/luna.
[gallery:163]
„In conceperea noului portofoliu UPC am luat in calcul dinamica in crestere a nevoilor consumatorilor romani, intr-un context macro-economic foarte dificil”, a spus Jack Mikaloff, CEO al UPC Romania, intr-una din foarte rarele sale iesiri in public.

Serviciul de televiziune digitala UPC vine cu noi optiuni cu privire la numarul de canale si reduce pretul serviciului de baza la acelasi nivel cu cel al televiziunii analogice – 20 de lei (fara TVA). Optiunile HD si DVR pot fi achizitionate la 15 lei/luna de catre toti clientii abonati la serviciile de televiziune digitala, indiferent de pachetul detinut.

„Facilitam astfel migrarea clientilor de pe TV analogic pe digital. Televiziunea digitala este viitorul, in mod sigur”, spune Mikaloff.

Serviciile de televiziune digitala ale UPC includ trei pachete – TV Digital Optim, la 20 de lei, incluzand 60 de canale, TV Digital Familia, 30 de lei si 94 de canale si TV Digital Maxim, 50 de lei si 113 canale. Pretul set-top box-ului nu este inclus si preturile sunt fara TVA.

Pe segmentul de Internet, compania a predefinit patru pachete. Internet Start este oferit in continuare gratuit clientilor de televiziune ai companiei. Viteza este insa redusa, de 256 Kbps. Pachetul Speed 3Mbps costa 15 lei, pachetul Speed 15 Mbps are pretul de 25 lei si Speed 25 Mbps poate fi contractat pentru 30 de lei, fara TVA.

„Am marit viteza Internetului, de la 2 la 3 Mbps pentru al doilea pachet, de la 12 la 15 Mbps pentru al treilea si de la 12 la 15 Mbps in cazul celui din urma pachet. Internetul este, in mod clar, segmentul cu cel mai mare potential de crestere ca si volum de pe piata”, spune Mikaloff.

La aceste pachete se adauga servicii cu valoare adaugata – modem WiFi, la 8 lei si solutia de securitate SmartGuard la 4 lei.

In cele din urma, serviciile de telefonie UPC se impart in trei pachete. ALO Esential, care costa 5 lei/luna, ALO Seara si Weekend care are pretul de 15 lei si ALO Non-Stop, care costa 20 de lei.

Toate aceste pachete pot fi mixate astfel incat sunt posibile 60 de combinatii posibile.

Daca RPU-ul (revenue per user) nu isi va opri scaderea, va fi dezastruos pentru piata telecom

Piata telecom din Romania genereaza unele dintre cele mai mici venituri pe cap de locuitor din Europa. „Daca RPU-ul nu a atins un nivel minim si va continua sa scada, va fi dezastruos pentru piata telecom”, este de parere Mikaloff.

Intrebat de DailyBusiness.ro cand considera ca va incepe sa creasca acest indicator, Mikaloff a raspuns zambind printr-o alta intrebare: „cand considerati ca va iesi Romania din criza? Sunt indisolubil legate. Oricum, pofta pentru tehnologie a romanilor este imensa, insa retinuta de situatia economica extrem de dificila. In niciun caz nu se va intampla in ianuarie 2011”, spune seful UPC Romania. RPU-ul din Olanda este, ca si comparatie, de cinci ori mai mare decat cel din Romania.

Seful UPC Romania considera ca pe fondul crizei economice, consumatorii petrec mai mult timp acasa, deci consumul de Internet si televiziune a crescut in ultima perioada.

In ceea ce priveste concurenta, Jack Mikaloff spune ca „facem foarte bine. Am reusit sa crestem veniturile in trimestrul doi cu 1%, fata de altii care inregistreaza scaderi. Pe de alta parte, ne-am fi dorit sa reusim sa atragem mai multi clienti acest an, insa acest lucru nu tine doar de noi. Nu cred sa fi facut greseli majore, in acest sens”, mai spune oficialul UPC Romania.

Compania nu are in plan in viitorul apropiat sa iasa pe piata, precum concurentii directi, cu servicii de Internet mobil si telefonie mobila. „Aceasta este strategia lor si o respect. Prefer sa ne uitam insa in curtea noastra si sa plusam pe ceea ce avem”. In ceea ce priveste achizitiile, seful UPC Romania spune ca „suntem o companie proactiva. Ne-ar interesa achizitii in special pe segmentul de TV/cablu, insa nu excludem, in fata unor preturi potrivite, si retele de Internet”.

Zvonurile privind iesirea de pe piata UPC Romania sau plecarea lui Jack Mikaloff de la conducere au fost infirmate de acesta. „De la venirea mea in Romania, compania ar fi trebuit sa iasa de vreo cinci ori din tara si eu de tot atatea ori sa plec de la conducere. Deocamdata, contractul cu LGI (compania mama Liberty Global – n.r.) este in curs de derulare, deci inca nu scapati de mine (you’re still stuck with me – original)”, incheie Mikaloff.

Retelele UPC Romania au in prezent 1,17 mil. clienti in 200 orase ale tarii. Principalii concurenti ai companiei sunt RCS&RDS si Romtelecom.