- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Scaderea de 50% a vanzarilor in T1 nu descurajeaza Lenovo: Ne vom creste cota de piata in Romania

18 May, 13:33 • emanuel.ceciu
Filiala locala a producatorului chinez de PC-uri Lenovo estimeaza ca isi va creste cota de piata in Romania pana la 10% anul acesta, de la 7,9% la finele lui 2009, pe masura ce compania adreseaza din ce in ce mai puternic segmentul consumer. Afirmatia vine dupa ce compania si-a redus vanzarile cu 50% pe primul trimestru, conform lui Aurel Netin, manager al filialei locale a Lenovo.
Scaderea de 50% a vanzarilor in T1 nu descurajeaza Lenovo: Ne vom creste cota de piata in Romania

„Scaderea pe primul trimestru nu este grava, avand in vedere ca pe primul trimestru al lui 2009 am castigat o licitatie destul de mare, iar in trimestrul trecut nu s-a intamplat asta. Romania nu este o piata matura, predictibila. Cand va deveni, aceste licitatii nu vor mai conta atat de mult in evolutia companiilor”, spune Aurel Netin.

„Economia scade, deci si vanzarile de laptopuri de business se reduc”, a spus Aurel Netin, general manager pentru Romania si Republica Moldova al Lenovo.

In prezent, ponderea laptop-urilor de business acopera circa 40%, in timp ce laptop-urile mai putin rapide, adresate segmentului consumer, detin 60% din vanzarile Lenovo in Romania. „Ponderea business a scazut, este normal”. Lenovo a intrat mai puternic anul trecut pe piata consumer.

Totodata, inca un factor care a dus la reducerea vanzarilor laptop-urilor de business o reprezinta faptul ca linia demarcatoare dintre produsele adresate afacerilor si cele adresate entertainmentului s-a subtiat. „Diferentele de pret nu mai sunt atat de mari si nici performantele nu mai difera in mod esential”, explica Netin. „Targetul nostru este ca in 2010 sa atingem o cota de 10% din piata”.

El considera ca netbook-urile nu se mai bucura de atat de mult succes ca in ultimii doi ani, „intrucat oamenii au inteles ca acestea sunt totusi limitate, nu ofera prea multe posibilitati de entertainment sau performante, viteza. De asemenea, consider ca nici tabletele PC de care se vorbeste in ultima vreme nu vor avea mare succes in Romania, fiind scumpe, produse de nisa”, adauga Netin.

Seful Lenovo pe Romania este de parere ca revenirea pietei de PC-uri, care a cazut in 2009 cu 50% pana la circa 450.000 de bucati, tine de revenirea economiei. „Nu atat de crestere, cat macar sa isi mai revina. Totul este legat in lant – reduceri salariale, disponibilizari, oamenii renunta la achizitii de computere”.

Pe primul trimestru al anului curent, Lenovo si-a redus vanzarile cu aproape 50% fata de aceeasi perioada anului trecut. „Acest lucru nu este grav, avand in vedere ca pe primul trimestru al lui 2009 am castigat o licitatie destul de mare, iar in trimestrul trecut nu s-a repetat acest lucru. Romania nu este o piata matura, predictibila. Cand va deveni, aceste licitatii nu vor mai conta atat de mult in evolutia companiilor”, spune Aurel Netin.

Principalii concurenti ai companiei pe piata locala sunt HP, Dell, Apple, Sony, pe segmentele de business, dar si Acer, companie ce comercializeaza in special net-book-uri.