- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Sefii distribuitorilor IT Tornado si RHS, dupa integrare: Am speriat concurenta

20 Oct, 16:58 • emanuel.ceciu
Integrarea operationala dintre companiile de distributie Tornado Sistems si RHS Company a speriat deja concurenta, in conditiile in care afacerile celor doua companii se vor ridica anul acesta la 120 mil. euro, cu 20-30% mai mare decat urmatorul clasat, Asesoft Distribution, marja de profit net urmand sa fie de 1,5%, spun oficialii celor doua companii.
Sefii distribuitorilor IT Tornado si RHS, dupa integrare: Am speriat concurenta

„Integrarea operationala dintre cele doua companii este doar un prim pas, fiind posibil ca in viitor cele doua firme sa fuzioneze complet, in functie de evolutia pietei. Am ales, in plina perioada de criza, o solutie mai rapida de eficientizare a proceselor, si anume aceasta integrare operationala”, a declarat Dragos Popescu, director general si actionar majoritar cu 92,8% din RHS. Acesta a subliniat ca, in functie de evolutia cursului valutar, marja de profit comuna a celor doua companii se va ridica anul acesta la circa 1,5%.

Tornado Sistems, care acopera circa 25% din veniturile combinate ale celor doua companii, si RHS estimeaza cresterea afacerilor cu circa 5-10% anul viitor, pana la 126-132 mil. euro.

Urmare a procesului de integrare operationala, care se va finaliza in februarie-martie 2010, companiile vor economisi, exclusiv din activitatile de logistica, circa 50.000 euro pe luna. Numarul de angajati va ramane constant, la circa 200. RHS are circa 130 de angajati.
[img=409]Dragos Popescu (stanga) si Liviu Lepadatu[/img]
Urmare a integrarii operationale, Tornado Sistems isi va directiona eforturile exclusiv asupra domeniului de baza, cel al retelisticii si al comunicatiilor, si vor fi pastrate in portofoliu branduri precum Allied Telesis, Brand-Rex, Cisco, Qubs, Reichle & De Massari. RHS Company va distribui intreg portofoliul de produse care va include branduri precum APC, Asus, Canon, HP, IBM, Lenovo, Microsoft, Samsung, Toshiba.

„Cum a reactionat concurenta in momentul in care am anuntat integrarea operationala? Cu teama. I-am speriat si trebuie sa se teama de noi. Este si normal, am devenit jucatorul cel mai bine plasat pe piata si nu ne vom opri aici. Nu numai ca nu mai suntem in pericol, dar nu excludem si achizitii de companii care sa duca la cresterea marjei de profit. Suntem deja in discutii cu o companie dintr-o tara prietena pentru o potentiala achizitie”, a declarat la randul sau Liviu Lepadatu, fondator Tornado.

Cota de piata pe categoriile de produse pe care cele doua companii le au in portofoliu de peste doi ani se situeaza in prezent la 20-30%. „Pe categoriile de produse pe care abia incepem sa le distribuim, tintim aceasta cota in urmatorii doi ani”, a subliniat Dragos Popescu.

Intrebati care sunt principalele riscuri si temeri in urmatoarele luni, managerii celor doua companii au spus ca „riscurile au fost reduse cat de mult posibil, dar inca exista o neintegrare a oamenilor, riscuri de implementare software, eventual si neintelegeri intre noi, desi nu credem sa fie cazul. Ne tinem de plan si suntem siguri ca ‘ne vom incadra in grafic’ cel putin pe urmatoare 4-5 luni”.

Daca cele doua companii nu ar fi realizat integrarea operationala, optiunile de iesire cu bine din criza economica „ar fi fost aproape de zero” si ar fi trebuit sa se munceasca de zece ori mai mult, a spus Liviu Lepadatu de la Tornado. „In octombrie 2008 aveam mai multe oferte de parteneriate si de preluare, foarte promitatoare. De cand a inceput insa criza, optiunile s-au redus aproape de zero, asa ca acest parteneriat cu RHS a venit cum nu se poate mai bine, pentru ambele companii”, a continuat Lepadatu.

In prezent, companiile lucreaza cu 65 de furnizori si peste 2.000 de parteneri.