- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Skin aduce in Romania robotul-aspirator. Tinta de vanzari: 1.000 de bucati in 6 luni

17 Dec, 11:58 • emanuel.ceciu
Compania autohtona Skin, importator si distribuitor de produse IT, a incheiat un contract cu firma americana iRobot pentru a distribui in exclusivitate in Romania si Bulgaria "aspiratorul inteligent" cu acelasi nume. Skin estimeaza ca va vinde circa 1.000 de roboti in primele sase luni in tara.
Skin aduce in Romania robotul-aspirator. Tinta de vanzari: 1.000 de bucati in 6 luni

Pretul unui robot-aspirator variaza intre 1.500 si 2.200 lei, in functie de model si performante.

iRobot Roomba este un aspirator fara fir ce curata mai multe tipuri de podea, adaptandu-se automat la trecerea de la o suprafata la alta. Robotul curata automat dedesubt si imprejurul mobilierului, in colturi si de-a lungul peretilor, senzorii permitandu-i sa se fereasca de obstacole sau scari. Acesta poate fi programat sa inceapa programul de curatenie si in absenta unei persoane, retragandu-se mai apoi automat in incarcatorul sau.

Skin a adus in prima faza 300 de roboti pentru aspirare, acestia intrand in magazine de saptamana trecuta. Principalii retaileri sunt Altex, Media Galaxy Militari Shopping, Orhideea, Vitan Mall si Feeria sau eMag.ro.

Intrebati daca pretul robotilor de curatenie nu este prea ridicat, in special pentru o perioada de criza economica, oficialii Skin au spus ca „timpul liber personal nu are pret”. Clientii target pentru iRobot sunt in special cei pasionati de noi gadget-uri, „profesionistul modern cu varste intre 25 si 55 de ani, din mediul urban, care vrea sa castige timp liber”.

Printre concurentii iRobot Roomba pe piata din Romania se numara modelul TCM, la pretul de circa 210 lei. „Pretul nu trebuie luat ca si criteriu de alegere”, sustin oficialii Skin. „iRobot are costuri la consumabile asemanatoare cu cele ale unui aspirator obisnuit, service si asistenta de specialitate”.

Oficialii Skin estimeaza ca in 2009 vor inregistra venituri similare cu cele inregistrate in 2008, de circa 30 mil. euro. Anul acesta, Skin a mai adaugat in portofoliu produse Philips si Logitech.