- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Sony lanseaza primul netbook Vaio in Romania si anunta intrarea pe segmentul consumatorilor cu venituri medii

21 Oct, 12:37 • emanuel.ceciu
Producatorul japonez de laptop-uri Sony Vaio a anuntat miercuri o serie de 13 produse, primele lansate pe piata autohtona ce ruleaza sistemul de operare Windows 7, compania fortand intrarea pe segmentul consumatorilor cu venituri medii prin reducerea de preturi si lansarea primului netbook al brandului, a declarat Taiju Ishikawa, branch manager al Sony Vaio in Romania.
Sony lanseaza primul netbook Vaio in Romania si anunta intrarea pe segmentul consumatorilor cu venituri medii

Totodata, oficialul companiei a subliniat ca urmareste in anul fiscal curent, ce se va incheia pe 31 martie 2010, o crestere cu 15% a vanzarilor de laptopuri, pana la circa 7.000 de unitati. Cota de piata a companiei pe segmentul de laptop-uri este de circa 2%, pana in prezent compania targetand exclusiv segmentul premium, prin preturi de peste 700 euro.

„Scaderea preturilor, lansarea laptop-urilor cu cel mai nou sistem de operare de la Microsoft precum si intrarea pe piata cu netbook-ul Vaio Mini W (cu pretul de 2.099 lei – n.r.), ne va creste cota de piata in 2009 si 2010. In prezent suntem jucatorul principal pe segmentul premium, printre concurenti precum Apple, HP sau Dell”, a spus Ishikawa.

In gama lansata miercuri se afla si cel mai usor laptop din lume, din gama X, cu o greutate de circa 655 de grame, conform Sony.

In ceea ce priveste evolutia pietei de laptop-uri din Romania, oficialii companiei au subliniat ca se asteapta anul acesta la o usoara crestere a cantitatilor vandute, in special pe segmentul entry-level. Ca valoare, piata va stagna sau chiar va scadea usor. In anii 2010-2012 nivelul pietei va creste accelerat pe segmentul de laptopuri.

„Ponderea segmentului premium din totalul de laptop-uri vandute este insa in crestere. Romanii pun mai mult accent pe aparente, design, decat cei din alte tari vecine. Piata din Romania are foarte mare potential de creste”, spune Ishikawa.

Acesta este motivul pentru care, din octombrie, Sony a adoptat o noua strategie de targetare a tarilor din Europa Centrala si de Sud-Est, prin deschidere in Budapesta, Ungaria, a unui birou ce se ocupa de tarile din aceste regiuni.

In ceea ce priveste restul gamelor de produse, oficialii Sony nu au spus decat ca se asteapta la cresteri ale cotelor de piata pe toate segmentele pe care activeaza. „Vrem sa ne crestem cota pe segmentul de LCD-uri cu circa 5% anul acesta fiscal, iar pe segmentul de camere video, unde deja suntem foarte bine pozitionati, vrem sa ne crestem cota in Romania cu circa 3%, in timp ce pe camere digitale urmarim sa evoluam cu 4-5%”, a mai spus Ishikawa.

Concurentii directi ai Sony Vaio in Romania sunt HP, Dell, Lenovo, Acer sau Apple.