Internet/New Media

Stanciu schimba numele Asesoft Distribution. Miza? Extinderea in regiune, dar si distantarea de „brandul” Ghita

15 Dec, 13:54 • cristian.lacraru
Asesoft Distribution, compania de distributie condusa de Iulian Stanciu (foto), si-a schimbat numele In Network One Distribution (NOD) si tinteste o prezenta mai activa pe pietele din regiune. DailyBusiness.ro va prezinta de ce s-a hotarat schimbarea numelui firmei si ce obiective de business are Stanciu pentru anul viitor.
Stanciu schimba numele Asesoft Distribution. Miza? Extinderea in regiune, dar si distantarea de brandul Ghita

Intrebat de presa daca unul dintre motivele schimbarii de nume a fost si confuzia creata intre compania pe care o conduce si Asesoft International, compania controlata de Sebastian Ghita, Stanciu a admis acest lucru. El a adaugat ca aceasta confuzie s-a facut simtita atat la nivelul perceptiei publice, cat si in randul partenerilor, si chiar si in randul bancilor. 

Rezonanta englezeasca a noului nume (NOD) a fost un alt factor luat in calcul in proces, avand in vedere faptul ca Stanciu doreste sa fie mai activ pe pietele externe. Procesul de rebranding a fost coordonat de compania locala de profil Brandient.

Asesoft Distribution SRL este detinuta in proportie de 50% de Iulian Stanciu, care este si presedintele board-ului companiei. Celelalte 50% dintre actiunile companiei sunt detinute de omul de afaceri Sebastian Ghita.

Network One Distribution isi propune o prezenta mai larga in regiune, in special in tari vecine, unde compania este deja prezenta, precum Bulgaria, Ungaria si Republica Moldova. Toate livrarile internationale urmeaza sa fie facute, in continuare, din centrul logistic din apropierea Bucurestiului. Compania nu doreste sa deschida centre logistice in tarile in care patrunde, asa ca prezenta in regiune este bazata doar pe forta de vanzari si marketing.

Lipsa unor centre logistice si in pietele externe nu pare sa afecteze compania, Stanciu spunand ca „deja livram mai repede in Bulgaria decat la Satu-Mare sau Botosani”. Stanciu spera ca pietele externe sa aduca incasari de 4 milioane euro in 2012, adica un procent relativ mic din incasarile totale estimate pentru acest an la 200 milioane euro.

In ceea ce priveste alte piete din regiune, Stanciu spune ca Ucraina este „o piata specifica, care se protejeaza prin lipsa de facturi”, iar in cazul Serbiei exista o bariera logistica serioasa, intrucat tara nu este membra a Comunitatii Europene. Totusi, aceste tari sunt in vizorul NOD, alaturi de alte state precum Croatia, Macedonia, Muntenegru si tari din fosta Iugoslavie.

Compania are o cota de piata de 20% in Romania, iar aceasta „este greu de crezut” ca va creste.

Potrivit presedintelui NOD, atunci cand un jucator de talie internationala intra pe o piata mica precum cea din Romania, in general face acest lucru printr-o achizitie. Intrebat daca NOD este „de vanzare”, acesta a spus ca „totul are un pret”.

„Strategic, nu e o perioada buna sa vinzi, piata fiind jos. E o perioada buna sa cresti si sa exploatezi acest lucru mai tarziu, atunci cand piata isi va reveni”, a declarat Stanciu.

„Romania este o piata mica. Pentru a deveni relevanti in discutiile cu producatorii mari trebuie sa avem volume mari, trebuie sa devenim un jucator regional. Pe piata din Romania e greu sa fii mare”, mai spune acesta, dand exemplu inundatiile recente din Thailanda, care au dus la o criza mondiala in ceea ce priveste stocurile de hard-disk-uri. In acest caz, stocurile au fost directionate catre distribuitorii mari, iar cei mici fie nu au mai primit produse, fie le-au primit la un pret mai mare.

Despre piata locala, Stanciu mai spune ca este una „super-competitiva”, dezvoltata inainte de 2009 pe asteptari foarte mari care nu s-au materializat. Totodata, piata locala este una foarte fragmentata. In momentul in care piata va creste, jucatorii mari la nivel international vor veni in tara noastra, iar cine nu „devine mare” in 3-5 ani „nu are nici o sansa sa supravietuiasca”.

In plus, piata locala este afectata si de o lipsa de lichiditate, iar termenul mediu pentru incasarea unei facturi a crescut de la 32 de zile in 2008 la 67 de zile in prezent. Si asta desi TVA-ul este platit la emiterea facturii, si nu la incasarea sa, NOD devenind, astfel, „un creditor al statului”.

„Statul pleaca de la prezumtia de vinovatie. Se dau facilitati la Nokia, la Ford, iar capitalul romanesc nu este protejat deloc”, spune Stanciu. 

Network One Distribution estimeaza afaceri de 180 de milioane de euro in 2011, in crestere cu 24% fata de anul anterior, si peste asteptarile initiale de 165 de milioane de euro. Compania are in prezent o cota de 20,5% pe piata electro-IT, estimata la 880 de milioane de euro.

Compania a investit in acest an 1,5 milioane de euro in optimizarea logistica, reusind astfel sa-si reduca costurile operationale de la 4,2% la 3,4% din cifra de afaceri.

Pentru anul 2012, NOD tinteste o crestere a afacerilor cu 11% in Romania, pana la nivelul de 200 milioane de euro. Piata este asteptata sa se ridice in anul urmator la nivelul de 970 de milioane de euro.

In ceea ce priveste incasarile din afara Romaniei, compania vizeaza venituri de 4 milioane de euro in 2012 din Bulgaria, Ungaria si Moldova. Suma este asteptata sa se ridice la 22 milioane de euro in 2013.

Din grupul de companii controlat de Iulian Stanciu mai fac parte retailerul online Emag si lantul de retail Flanco.