- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Studiu: Jumatate din companiile mari nu gestioneaza eficient relatia cu clientii

15 Dec, 14:24 • Redactia DailyBusiness
Mai bine de 50% dintre companiile romanesti cu peste 100 de clienti nu utilizeaza eficient functionalitatile de gestionare a solicitarilor, ofertelor si comenzilor din partea acestora, desi au implementat solutii IT de management a relatiilor cu clientii.
Studiu: Jumatate din companiile mari nu gestioneaza eficient relatia cu clientii

Aceasta este concluzia unui studiu recent efectuat de compania Advantage Software Factory (ASF) in randul a peste 100 de companii reprezentative, din domeniile financiar-bancar, imobiliare, IT si telecomunicatii.

Peste 90% dintre firme inregistreaza in aceste aplicatii informatii complete despre clienti si pastreaza istoricul interactiunilor cu acestia.

Acelasi studiu releva ca cea mai putin utilizata funtionalitate din solutiile CRM (Customer Relationship Management) este fluxul pentru aprobarea ofertelor care deviaza de la standard.

Doar 9% dintre companiile intervievate utilizeaza un circuit transparent de aprobari a ofertelor personalizate. Se pare ca in cazul celorlalte, ofertele pentru anumiti clienti se realizeaza aproape in secret, in urma unor discutii, de cele mai multe ori informale, intre agentul si directorul de vanzari.

Dezavantajul care rezulta imediat din aceasta practica si din lipsa utilizarii acestei functionalitati este imposibilitatea de a crea un know-how despre ofertele atipice sau personalizate, la nivelul departamentului, implicit monopolizarea acestei experiente doar de catre manageri sau vanzatorii seniori. Practic, se obstructioneaza posibilitatea de procedurizare si standardizare a ofertelor personalizate sau delicate.

Modulul dedicat managementului campaniilor de marketing este ceva mai mult utilizat, de catre 20% dintre companii. Acesta ofera posibilitatea administrarii campaniilor si selectarea din baza de date a clientilor tinta ce vor fi subiectul campaniilor. In cazul neutilizarii acestui modul, rezulta, potrivit autorilor studiului, campanii de marketing netargetate si de cele mai multe ori neeficiente, in care aproape toti clientii primesc aceeasi promotie, desi uneori doar 10% dintre ei ar putea fi interesati.

Tot printre functiile importante, dar neexploatate suficient, cu doar 35% dintre utilizatori este aplicatia din CRM care sprijina comunicarea inter-departamentala (vanzari – marketing – suport tehnic), cu efect in cresterea gradul de satisfactie si fidelizarea clientilor. Utilizarea eficienta a acestei functionalitati, ar permite, de exemplu vanzatorilor sa cunoasca in detaliu problemele sau sesizarile clientilor catre departamentul tehnic, fapt ce afecteaza, pozitiv sau negativ, vanzarile ulterioare.

De asemenea, in cazul companiilor care au echipe de vanzari diferite, pe grupe de produse diferite, gestionarea relatiei cu acelasi client ar trebui sa fie transparenta tuturor.

La polul opus, cu o utilizare aproape de 100% se afla strangerea datelor despre clienti, urmarirea procesului de vanzare (sales pipeline) sau extragerea de diverse rapoarte de vanzari.

„Desi modulele aplicatiilor CRM faciliteaza luarea deciziilor pe o arie mult mai larga, cum ar fi previzionarea vanzarilor in perioada urmatoare, analiza eficientei fortei de vanzare sau gestionarea relatiei cu clientii, companiile romanesti inca nu s-au obisnuit sa priveasca CRM-ul ca aplicatie de tip „one-stop-database” din care isi pot extrage informatii toate nivelurile ierarhice si mai multe departamante”, a declarat Marian Stirbescu, director de vanzari si marketing Advantage Software Factory.

„Agentii de vanzari si suport tehnic inca nu au inteles ca aceasta nu este o forma de monitorizare a activitatilor si rezultatelor de catre sefi, ci o unealta prin care ei insisi isi pot gestiona mai eficient activitatea. Pe de alta parte, nici managerii nu au ajuns inca la stadiul in care sa foloseasca la maxim competentele CRM pentru extragerea acelor date care ajuta la o mai buna analiza a relatiei cu clientii , atat post-vanzare cat si in mod proactiv”, a adaugat Stirbescu.

ASF este o firma romaneasca infiintata in 2001 si a dezvoltat pana in prezent 4 linii de afaceri: sistemul de colectare Capone, suita de aplicatii AnytimeCRM, software-ul de raportare NextReports si dezvoltarea de solutii la cererea clientului. Echipa ASF este formata din peste 50 de oameni.

AnytimeCRM este un sistem integrat pentru managementul relatiilor cu clientii care ajuta departamentele de vanzari si suport sa atraga clienti noi si sa extinda vanzarile la cei existenti, in conditiile scaderii costurilor de operare. Printre clientii Anytime se numara ICG, CBRE Eurisko, Century 21, Euroest, KIWI Finance, EOS KSI, Danubius Exim, Business Results sau OTP Bank.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Probleme în clanul Corduneanu! Ramona Corduneanu, cu recuperatorii pe urmele sale. Soția lui Adrian „Beleaua”, implicată într-un nou dosar
Probleme în clanul Corduneanu! Ramona Corduneanu, cu recuperatorii pe urmele sale. Soția lui Adrian ...
Schimbări importante în noul Mers al Trenurilor! Legături directe București – Budapesta, trenuri sezoniere spre Bulgaria, reluarea circulației până la Viena
Schimbări importante în noul Mers al Trenurilor! Legături directe București – Budapesta, trenuri ...
Diana Buzoianu, chemată la Ora Guvernului. AUR acuză „dezastrul de la Paltinu” și cere explicații urgente
Diana Buzoianu, chemată la Ora Guvernului. AUR acuză „dezastrul de la Paltinu” și cere explicații ...
Ilie Bolojan se întâlneşte marţi cu ministrul Apărării al Germaniei, Boris Pistorius, la baza de la Kogălniceanu
Ilie Bolojan se întâlneşte marţi cu ministrul Apărării al Germaniei, Boris Pistorius, la baza de ...
Ciprian Ciucu vrea să transforme Bucureştiul într-un „oraş al bicicliştilor şi pietonilor”. Cum vrea noul primar să rezolve problema parcărilor
Ciprian Ciucu vrea să transforme Bucureştiul într-un „oraş al bicicliştilor şi pietonilor”. ...
Trump pune sub semnul întrebării acordul istoric de 72 miliarde de dolari dintre Netflix și Warner. ”Ar putea fi o problemă”
Trump pune sub semnul întrebării acordul istoric de 72 miliarde de dolari dintre Netflix și Warner. ...
Duelul cozonacilor de Crăciun: Sorin Bontea vs Cătălin Scărlătescu. Care este rețeta câștigătoare
Duelul cozonacilor de Crăciun: Sorin Bontea vs Cătălin Scărlătescu. Care este rețeta câștigătoare
Nicușor Dan îl felicită pe Ciprian Ciucu pentru câștigarea Capitalei. ”Trebuie să-i dăm acum mijloacele de a guverna orașul”
Nicușor Dan îl felicită pe Ciprian Ciucu pentru câștigarea Capitalei. ”Trebuie să-i dăm acum ...
Ludovic Orban avertizează: „Puterea corupe”. Mesaj către Nicușor Dan și susținere pentru Ciprian Ciucu
Ludovic Orban avertizează: „Puterea corupe”. Mesaj către Nicușor Dan și susținere pentru Ciprian ...
Aproximativ 1.200 de blocuri din București rămân fără căldură. Termoenergetica anunță lucrări masive de reparații și modernizare
Aproximativ 1.200 de blocuri din București rămân fără căldură. Termoenergetica anunță lucrări ...
CINE va fi interimar la șefia Sectorului 6, în locul lui Ciucu, până la alegerea noului edil. Este expert al Băncii Mondiale
CINE va fi interimar la șefia Sectorului 6, în locul lui Ciucu, până la alegerea noului edil. Este ...
Un bărbat și o femeie, reținuți după ce au făcut cumpărături de 20.000 de lei cu un card furat
Un bărbat și o femeie, reținuți după ce au făcut cumpărături de 20.000 de lei cu un card furat
Ciprian Ciucu: Pregătirea bugetului, cea mai mare provocare la început de mandat
Ciprian Ciucu: Pregătirea bugetului, cea mai mare provocare la început de mandat
Orașul din România care va subvenționa abonamentele pentru transport public ale studenților, începând din 2025. Ce alte orașe oferă astfel de beneficii tinerilor
Orașul din România care va subvenționa abonamentele pentru transport public ale studenților, începând ...
Cine este și cât câștigă soția lui Ciprian Ciucu. ”Am trecut prin multe împreună, vorbim mult, mă înțelege”
Cine este și cât câștigă soția lui Ciprian Ciucu. ”Am trecut prin multe împreună, vorbim mult, ...
Discrepanțe uriașe la achiziția microbuzelor electrice pentru elevi. Pîslaru sesizează Parchetul European
Discrepanțe uriașe la achiziția microbuzelor electrice pentru elevi. Pîslaru sesizează Parchetul ...
Viktor Orban crede că aderarea Ucrainei la UE ar putea declanșa un război cu Rusia
Viktor Orban crede că aderarea Ucrainei la UE ar putea declanșa un război cu Rusia
Fritz, după scorul catastrofal obținut de Drulă la alegeri: ”Am pierdut o bătălie, puteam mai mult” / ”Nu ieșim din politică și de la guvernare”
Fritz, după scorul catastrofal obținut de Drulă la alegeri: ”Am pierdut o bătălie, puteam mai ...