Vanzarile de mini-laptopuri s-ar putea apropia de 8,7 milioane de unitati in intervalul ianuarie-martie 2010, ceea ce reprezinta o crestere de aproape 45% fata de aceeasi perioada din 2009, a spus Chris Connery, vicepresedinte DisplaySearch.
Tabletele care le permit utilizatorilor sa acceseze continut video, sa lectureze carti sau sa navigheze pe Internet, ar putea diminua aceasta crestere estimata, potrivit reprezentantului companiei de cercetare.
Cresterea pe segmentul netbook-urilor se datoreaza, in principal, preturilor scazute, dar producatorii si retailerii sunt ingrijorati de marjele reduse de profit si de veniturile generate de aceste dispozitive.
In acest context, producatorii ar putea sa se concentreze mai mult pe tabletele PC care au si o marja de profit mai mare si au aceleasi functii ca un netbook.
In ciuda posibilei amenintari din partea tabletelor, vanzarile de netbook-uri vor continua sa creasca, potrivit DisplaySearch, pana la 43,8 milioane de unitati anul acesta, ceea ce ar insemna o crestere de 28,5% fata de 2009.