Platformele sociale MySpace si Facebook reprezinta 70% din aceasta piata, in SUA.
5. Kitsch-ul. Spre deosebire de unele retele sociale precum Facebook, care dispune de un lay-out relativ rigid, MySpace de exemplu ofera utilizatorilor posibilitati practic infinite de a-si „decora” paginile personale. Deseori, imbinarea acestora duce la crearea de pagini stridente, care deranjeaza cititorii. Unele pagini pot deveni ilizibile prin combinarea de prea multe culori.
4. Virusii. Pana in 2006, utilizatorii de retele sociale considerau ca trimiterea de mesaje catre alte persoane inscrise pe aceste portaluri este foarte sigura. Pana la finele lui 2007, insa, au fost depistati mai multi virusi care odata introdusi in casuta postala a unui utilizator, se raspandeau si catre alti utilizatori din lista profilului infectat.
3. Retelele sociale mobile, inca slab dezvoltate. Desi retele sociale dezvoltate precum Facebook, MySpace sau alte companii introduc progresiv optiuni pentru terminalele mobile, acestea nu sunt inca atat de ieftine si/sau bine dezvoltate incat sa permita utilizarea cu usurinta de pe telefonul mobil.
2. Te cunosc cumva? In perioada in care retelele sociale nu erau atat de bine dezvoltate, relatiile sociale intre oameni se bazau in special pe relatii de amicitie sau de prietenie din „viata reala”. De cand retelele sociale au inceput sa numere zeci si sute de milioane de utilizatori, din ce in ce mai multe persoane inscrise pe astfel de portaluri au trimis plangeri catre administratori ca primesc invitatii de la oameni necunoscuti, unele dintre ele nu tocmai decente.
1.Spam-ul. Unul dintre factorii care dauneaza puternic in prezent comunitatilor si implicit afacerilor retelelor sociale este spam-ul. Pe Facebook, MySpace sau HI5, precum si pe alte retele sociale majore, din ce in ce mai multi utilizatori s-au plans ca primesc de la alte profile mesaje nesolicitate, majoritatea dintre ele comerciale. Multi utilizatori considera de asemenea ca o forma mai usoara a spam-ului sunt mesaje care anunta pe e-mail ce a facut la un moment dat fiecare dintre utilizatorii prieteni. Astfel, acestia sunt anuntati prin e-mail cand cineva adauga o poza in plus, cand modifica profilul, cand pleaca undeva si asa mai departe.