- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Treiber, Flamingo: Romania are nevoie de 15 ani sa atinga nivelul retailului IT&C din Germania

18 Aug, 14:02 • emanuel.ceciu
Nivelul de dezvoltare al pietei de retail IT&C, electronice si electrocasnice din Romania este inca mult sub marimea pietelor din Europa Centrala si de Vest, companiilor locale trebuindu-le inca 15 ani sa atinga dezvoltarea pietei din Germania, este de parere Stefan Treiber, proaspat numit CEO al Flamingo.
Treiber, Flamingo: Romania are nevoie de 15 ani sa atinga nivelul retailului IT&C din Germania

Vanzarile pe acest segment de activitate au cazut abrupt in Romania pe primul semestru al anului, cu 44% fata de aceeasi perioada a lui 2008. Unica tara europeana cu o scadere a vanzarilor IT&C, electronice si electrocasnice peste cea a Romaniei este Ucraina, care a inregistrat o diminuare de 46%.

„Diferenta dintre retailul german si cel din Romania este ca jucatorii de acolo, in special cei doi grei, Media Markt si Saturn, sunt mai economi si mai atenti cu cheltuielile chiar si in perioade de evolutie a pietei. Astfel, acestia au pus deoparte bani pentru zile negre, in timp ce jucatorii din Romania se extind uneori mai mult decat le este plapuma”, a declarat pentru DailyBusiness.ro germanul Treiber, CEO interimar al Flamingo International.

Pe de alta parte, Germania a reusit o majorare a vanzarilor pe primul semestru al anului in curs cu 3%, fiind una dintre putinele piete din Europa in crestere pe acest segment, in conditiile economice actuale.

Treiber a subliniat ca Romania va reusi sa atinga nivelul de dezvoltare al retailului IT&C, electronice si electrocasnice din Germania in 15 ani.

„Magazinele jucatorilor din Germania sunt mult mai mari, mai bine organizate. Numai in Munchen sunt 4 magazine imense Media Markt si doua magazine Saturn, plus cateva mai mici, de cartier”, a spus seful Flamingo.

Germanul conduce in Munchen o companie de consultanta – Candidus. Aproape jumatate din weekend-uri paraseste Romania pentru a se duce in Germania si a superviza evolutia companiei proprii.

[quote=Stefan Treiber]Ce-mi place la Romania? Delta Dunarii si oamenii. Sunt, in general, foarte primitori. Ce nu imi place? Traficul. Este infernal, infrastructura Romaniei, in general, este dezastruoasa[/quote]

Mai poate Flamingo sa zboare?

Atat Stefan Treiber cat si Dragos Simion, presedinte al Flamingo, considera ca planul de capitalizare acceptat de 75% dintre actionari, prin care urmeaza sa fie atrasa o suma de 7 mil. euro, va salva compania.

Retailerul a reusit sa micsoreze cheltuielile cu 25-30% pe primul semestru al anului fata de aceeasi perioada a lui 2008. Acest lucru nu a fost insa realizat fara sacrificii.

„Am redus spatiile de vanzare cu peste 10.000 metri patrati si am recurs la disponibilizari. Daca la inceputul anului aveam 1.100 de angajati, in prezent avem circa 750. Din acestia, vom mai disponibiliza, cel mai probabil, 10-15%”, a spus Dragos Simion.

Totodata, presedintele companiei a mai spus ca nu exclude ca pana la finele anului sa mai inchida cateva magazine care nu sunt profitabile.

„In prezent avem 85 de magazine, de la 140 in aceeasi perioada a anului precedent. In functie de parcursul unor magazine, nu excludem sa mai inchidem unele care nu dau randament. Ajustam reteaua de retail la conditiile de piata”, a mai declarat Simion.

Totodata, Flamingo a micsorat suprafata de vanzare a magazinelor. Daca anul trecut, suprafata medie era de 1.000-1.500 de metri patrati, in prezent aceasta variaza de la 600-1.200 de metri patrati.

„A trebuit sa ajustam aceasta marime la conditiile economice si cred ca am facut un lucru foarte bun. Din acest punct de vedere, consideram ca avem un avantaj clar fata de concurenta”, a continuat Dragos Simion.

In ceea ce priveste QVT, fond de investitii care detine 22% din companie si care a cerut dizolvarea companiei, refuzand sa participe la planul de capitalizare, cei doi manageri Flamingo sunt optimisti.

„Sunt sanse mari ca si QVT sa se alature planului nostru de capitalizare. De fapt, QVT ne supune la presiuni puternice in acest moment, lucru bun in perioada de criza economica. Ei au pierdut multi bani in ultimele luni, odata cu scaderea aproape continua a valorii actiunilor Flamingo si incearca sa recupereze”, a spus Stefan Treiber.

Oficialii Flamingo estimeaza ca piata isi va reveni, usor, in 2010, urmand ca evolutia sa se accentueze in a doua jumatate a lui 2011.

Afacerile Flamingo au scazut cu 50% in S1, pana la circa 45 mil. euro. Pe intreg anul compania estimeaza venituri de 106 mil. euro.

Principalii concurenti ai Flamingo sunt Altex Romania, lider de piata, Domo, Depozitul de Calculatoare, eMag.