- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

UPDATE. Protectia Consumatorului ar putea inchide toate birourile sefilor UPC din Romania

04 Nov, 18:00 • emanuel.ceciu
Institutia ce se ocupa de protectia consumatorilor din Romania ar putea dispune in scurt timp inchiderea tuturor birourilor de conducere ale UPC, de pe intreg teritoriul tarii, daca discutiile ce vor avea loc joi cu oficialii UPC nu vor duce la solutii concrete privind "practicile comerciale incorecte" de care este acuzat operatorul telecom.
UPDATE. Protectia Consumatorului ar putea inchide toate birourile sefilor UPC din Romania

Afirmatia ii apartine comisarului sef al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Cluj, Radu Mircea, care spune ca el insusi face parte din categoria clientilor nemultumiti.

Mircea spune ca zeci de clienti ai UPC Romania din intreaga tara s-au plans Protectiei Consumatorului de faptul ca au primit facturi privind plati restante la unele companii ce intre timp au fost achizitionate de UPC. Unele plati restante dateaza din 2002, „unii dintre destinatari fiind chiar decedati”.

„Maine (joi – n.r.) ne vom intalni cu oficiali ai UPC Romania pentru a gasi solutii practice, care sa nu lezeze consumatorii, privind problemele pe care le-am gasit in activitatea companiei. Daca nu se va ajunge la solutii clare si concrete, vom dispune inchiderea tuturor birourilor sefilor UPC de pe teritoriul Romaniei, asa cum am facut deja la Cluj”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Radu Mircea.

Radu Mircea spune ca el insusi a fost „victima” unui mesaj trimis de UPC Romania, in care i se cerea sa plateasca suma de 23,8 lei, restanta de pe vremea cand era abonat al Astral, companie preluata de UPC, in conditiile in care, afirma el, nu are niciun fel de datorie restanta.

„Este o bataie de joc. Sunt sigur ca este vorba de mii daca nu zeci de mii de astfel de cazuri pe teritoriul Romaniei. Unii clienti au platit deja acele sume fara sa stie despre ce este vorba”, spune Radu Mircea. Intrebat daca nu este cumva o eroare in sistemul informatic al UPC Romania, seful CJPC Cluj a spus ca nu se poate asa ceva, „nu este admisibil. Cred doar ca UPC are dorinta de a incasa sume suplimentare. Ramane de vazut cat de legal si acoperit este ceea ce fac ei”.

Inchiderea birourilor sefilor UPC ar fi mai mult o lovitura de imagine, restul activitatilor derulandu-se in continuare. „Scopul nostru nu este de a afecta negativ clientul final al companiei. Service-urile vor functiona, centrele de relatii cu clientii la fel”, spune Radu Mircea.

Sumele cerute clientilor in mod ilicit, dupa cum sustine oficialul Protectiei Consumatorilor, variaza intre cateva zeci de lei si pot ajunge la peste 500 de lei.

In ultima perioada, UPC Romania a fost amendata cu 123.000 lei (28.000 euro) de catre Protectia Consumatorului privind incalcarea mai multor practici comerciale incorecte. Cea mai recenta abatere de la regulile impuse de Protectia Consumatorului a fost sanctionata de catre institutie cu 30.000 lei.

Surse din piata sustin ca s-au inregistrat plangeri privind trimiterea de „facturi fantoma” si de la alti operatori telecom prezenti pe piata autohtona.

Pana la ora publicarii, oficialii UPC Romania nu au oferit un punct de vedere in legatura cu afirmatiile lui Radu Mircea.