„Avand in vedere cresterea curenta pe aceasta piata, care are un potential urias, precum si dezvoltarea rapida a hardware-ului si a software-ului, este de inteles de ce au existat in ultimul timp atatea fuziuni, achizitii si interes in acest business”, a spus Chris Jones, vice-presedinte Canalys. El a adaugat ca este greu de evidentiat un alt segment al industriei hi-tech care sa evolueze atat de rapid.
In trimestrul doi, SUA detinea o cota de piata de 26% pe segmentul GPS-urilor, in timp ce Europa, Orientul Mijlociu si Africa au detinut cota de 60%.
Dispozitivele convergente de tipul smartphone-urilor reprezinta doar 6% din livrarile de dispozitive mobile pentru navigatie.
Analistii Canalys au definit dispozitivele mobile de navigatie ca orice dispozitiv mobil folosit pentru navigare cu GPS incorporat si software on-board. In aceasta categorie au intrat aparate din gama TomTom Go sau Garmin nüvi, smartphone-uri sau alte dispozitive similare.
La nivel global, vanzarile primelor doua clasate companii pe segmentul GPS – TomTom si Garmin – au crescut mai rapid decat evolutia generala a pietei, ridicandu-si cota de piata fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acest moment, ele detin, impreuna, o cota de aproximativ 49%.