In 2006, comparativ cu 2005, au fost vandute cu 42% mai multe MP3 playere si media playere, acestea din urma permitand si vizualizarea de clipuri video.
Cresterea se datoreaza mai ales ieftinirii modelelor pe o piata foarte concurentiala, precum si posibilitatii de a downloada muzica si clipuri din mult mai multe surse de pe Internet, la preturi din ce in ce mai mici.
Conform studiului, media playerele portabile vor depasi ca numar de vanzari, in anul 2009, MP3 playerele care pot reda doar muzica.
„Costurile de integrare a capacitatii video intr-un player scade, deci preturile sunt si ele din ce in ce mai mici. Ca urmare, In-Stat se asteapta ca in 2009, vanzarile de MP3 playere la nivel global sa fie mai scazute decat cele ale media playerelor”, a spus Stephanie Ethier, analist al In-Stat.
Din 2.408 respondenti care au participat la sondajul In-Stat, 52% au deja un MP3 player sau un media player portabil. Majoritatea respondentilor care au cumparat un media player portabil au marturisit ca l-au cumparat in primul rand pentru a asculta muzica, si nu pentru a rula videoclipuri.
„Doar 11% dintre respondenti au spus ca au cumparat un media player portabil in primul rand pentru a vizualiza clipuri video”, a spus Ethier.