- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Albumul \”Iubi\”, semnat Chilian, a vandut in doua luni cat n-a reusit in 7 ani

10 Jul, 10:00 • cristina.mihai
Reeditarea din 2008 a albumului "Iubi", semnat Florin Chilian, a inregistrat in lunile aprilie si mai vanzari de peste 10.000 de exemplare, dupa ce in urma cu 7 ani a fost refuzat de numeroase companii de inregistrari, au spus reprezentantii Casei de Discuri Roton.
Albumul \Iubi\, semnat  Chilian, a vandut in doua luni cat n-a reusit in 7 ani

„Iubi” a fost reeditat pe 28 martie 2008 de Roton, iar in aprilie si mai a inregistrat vanzari de peste 10.000 de unitati.

Albumul a fost editat in 2001 de compania Soft Records, insa cheltuielile au fost suportate integral de Chilian. Tirajul albumului a fost la aceea data de 1.000 de unitati.

La succesul din 2008 al albumului a contribuit si Internetul, care din 2001 a evoluat. La un moment dat, Chilian era singurul artist roman cu accesari mari pe youtube, unde videoclipul de la „Zece” a avut peste 500.000 de accesari, iar „Chiar daca” – peste 200.000, in timp ce televiziunile nu il difuzau prea des.

Albumul „10 porunci” a vandut peste 10.000 unitati in circa un an si jumatate, iar albumul „Iubi” reeditat a inregistrat acest volum de vanzari in numai 2 luni.

Reeditarea lui „Iubi” este legata doar partial de succesul Decalogului „10 porunci”, pentru care Florin Chilian a primit Discul de platina anul trecut pentru vanzarea a peste 20.000 de unitati.

Dupa „10 porunci”, Florin Chilian a dorit sa readuca in prim-plan albumul din 2001, asa ca le-a propus sefilor de la Roton producerea lui. Roton a acceptat, decizie pe care Chilian o considera „nebuneasca”, tinand cont ca televiziunile nu difuzeaza videoclipul de la „Iubi”.

„Acest disc de aur reprezinta pentru mine o palma data industriei muzicale din Romania, pentru ca in 2001 cei care fac legea in muzica romaneasca au demonstrat ca nu au viziune refuzand albumul Iubi”, a declarat, pentru DailyBusiness.ro, Chilian.

„La vremea aceea, directorul de marketing de atunci de la A&A Records a zis ca nu am nicio sansa pentru ca nu cant ca Animal X si ca nu imi poate produce albumul pentru ca ce cant eu nu exista pe piata. Ca business, inseamna o atentionare catre trusturile media, catre statiile radio in special, catre directorii lor de programe, care neavand viziune, ignora 30-40.000 de ascultatori ai muzicii mele si care pot deveni cumparatori. Acestia impun niste produse media care sunt , de fapt, spectacole de striptease vandute mai scump”, a adaugat Chilian.

Pe langa revansa morala, vanzarile inseamna pentru Florin Chilian si bani, „minim 15-20.000 de euro numai din vanzari, ceea ce e foarte mult pentru piata romaneasca”.