- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Altruism sau oportunism? De ce participa angajatii la programele de voluntariat ale companiei

13 Jun, 00:05 • cristina.mihai
Angajatii care participa la activitatile de voluntariat organizate de angajator sunt mult mai satisfacuti de locul de munca si mult mai loiali decat cei care nu iau parte la aceste actiuni, arata un studiu efectuat de Deloitte. Totusi, studiul arata ca jumatate din angajatii care fac voluntariat se asteapta sa profite profesional de gesturile voluntare.
Altruism sau oportunism? De ce participa angajatii la programele de voluntariat ale companiei

Voluntarii sunt adesea
caracterizati de dorinta a schimba lumea, insa de multe ori acestia sunt
motivati de mai mult decat de propriul altruism. Astfel, conform studiului Deloitte,
51% din voluntarii din organizatii vor sa beneficieze profesional de gesturile
nobile pe care le fac.  

Cei drept, majoritatea celor
care vor sa beneficieze profesional de voluntariat sunt asa numitii “profesionisti”,
care utilizeaza cunostintele de business pe care le au pentru a ajuta ONG-uri.
De altfel, 72% din voluntarii profesionisti spun ca vor sa profite profesional
de voluntariat fata de doar 56% din voluntarii traditionali.

Astfel, viitoarea
generatie de lideri de business vede voluntariatul ca pe o strada cu doua
directii, asa ca vor sa aiba avantaje, un profit din investitia in voluntariat.
In plus, potrivit unei alte cercetari recente a Deloitte, lipsa oportunitatilor
de evolutie in cariera este principalul motiv pentru care angajatii si-ar
schimba locul de munca.

Studiul arata ca
ponderea voluntarilor care ar cataloga cultura organizationala a companiei
pentru care lucreaza ca fiind pozitiva este dubla fata de ponderea angajatilor
care nu fac voluntariat. Astfel, 56% din angajatii care fac voluntariat
apreciaza cultura organizatiei, fata de doar 28% din angajatii care nu fac
voluntariat.

In plus, voluntarii sunt in
proportie mai mare mandri sa lucreze pentru companie, 55%, fata de 36% cat este
ponderea angajatilor care nu fac voluntariat. In ceea ce priveste loialitatea
fata de angajator si la acest criteriu voluntarii stau mult mai bine decat
restul angajatilor.

Mai mult, ponderea
voluntarilor care sunt multumiti de evolutia in cariera este aproape dubla fata
de cea a angajatilor care nu participa la programe de voluntariat corporate.
Impactul programelor
corporate de voluntariat sunt foarte pozitive, insa, chiar si in cazul celor
care aproape ca nu participa niciodata la astfel de actiuni. 61% din angajatii
care participa rar sau chiar deloc la astfel de programe spun ca daca ar avea
de ales intre doua job-uri cu aceleasi conditii de lucru l-ar accepta pe cel
dintr-o companie cu programe responsabilitate sociala.

Studiul a fost efectuat pe
baza raspunsurilor a 1.500 de angajati cu varste cuprinse intre 21 si 35 de
ani.