Lifestyle

Cat mai costa dragostea: Florariile online incaseaza de 10 ori mai mult de Valentine’s Day

12 Feb, 15:39 • karina.popescu
Valentine's Day aduce florariilor vanzari de pana la 10 ori mai mari fata de o alta zi din an. In majoritatea cazurilor, acestea inregistreaza doar in ziua de 14 februarie afaceri cat intr-o luna normala. Vezi cati bani asteapta principalii jucatori din piata, ce se cauta si cat sunt dispusi romanii sa cheltuiasca.
Cat mai costa dragostea: Florariile online incaseaza de 10 ori mai mult de Valentine's Day

Floria.ro asteapta in acest an circa
500 de comenzi livrate de Valentines Day, dintre care 250 in
Bucuresti, 200 in provincie  si 50 in afara tarii, in special in
Uniunea Europeana, dar si in Republica Moldova, SUA si Rusia. 

“Valoric, suma incasata pentru 14
febuarie va fi de aproximativ 34.000 euro. Fata de o zi obisnuita,
vorbim de o crestere cu peste 1.000% (de zece ori)”, a declarat
pentru DailyBusiness.ro Mugur Cosmin Frunzetti, fondatorul Floria.ro.

FloriDeLux.ro
asteapta in acest an vanzari de 15.000 euro cu ocazia Valentine’s
Day. Suma reprezinta circa 20% din valoarea comenzilor realizate in
lunile de iarna.

[b]Comenzile se fac din timp[/b]

Primele comenzi la florariile online au
venit din 2012.

“Florile sunt un produs de bursa, [b]pretul lor creste cu pana la 200% inainte de 14 februarie[/b] pe plan mondial, implicit si in Romania”, a explicat Mugur Cosmin Frunzetti.

„Din aceasta cauza clientii stiu ca
trebuie sa lanseze din timp comenzile. Acum avem deja platite
aproximativ 250 de comenzi si estimam ca pe 12 februarie, undeva dupa
pranz, vom avea cele 500 pentru care ne-am pregatit. Din acel moment
nu vom mai prelua comenzi cu livrare in 14 februarie, trebuie sa ne
asiguram ca toate comenzile acceptate ajung la timp si in cele mai
bune conditii”, a mai spus acesta.

Referitor la
comportamentul de achizitie al romanilor de Ziua Indragostitilor, acestia au inceput sa se gandeasca din
timp la aceasta sarbatoare, ca urmare a campaniilor puternice de
marketing care promoveaza ziua de 14 februarie, spune Marius Dosinescu de la FlorideLux.ro. 


Florariile online deja au primit foarte
multe comenzi, deoarece barbatii vor sa fie siguri ca florile vor
ajunge in timp util la destinatari:

„[b]De doua saptamani primim
zilnic comenzi[/b] pentru data de 14 februarie. Foarte multi barbati
ne cer ca buchetele sau aranjamentele sa ajunga dimineata la
destinatie, sa-si surprinda iubitele de la prima ora a zilei. Astfel,
pentru a avea prioritate, au comandat din timp”, a declarat
Gabriel Caloian, directorul general al Jolies Fleurs, companie ce
administreaza magazinul online florifrumoase.ro.

[b]Ce se vinde cel mai bine[/b]

Pentru Valentine’s Day romanii comanda
99% trandafiri rosii. Ca o modificare, s-a trecut treptat de la
buchetele clasice la buchete in forma de inima, spune Mugur
Frunzetti, oficialul Floria.ro.

Un produs care se vinde constant, nu
numai de Valentine’s Day, chiar daca nu este cel mai scump, e un
pachet format din trei buchete, din care unul de 101 trandafiri,
livrate in aceeasi zi, la momente diferite. Pachetul costa [b]1.300
lei[/b]. “Avem deja 10 comenzi platite pentru 14 februarie cu acest
pachet de 3 buchete”, a precizat Frunzetti.

Trandafirii rosii
raman in topul preferintelor romanilor si in
acest an, spun si reprezentantii FloriDeLux.ro, unul dintre
principalii comercianti online de flori de pe piata locala. Conform
estimarilor companiei, aproximativ 60% din totalul vanzarilor
realizate cu ocazia zilei de 14 februarie sunt aranjamente florale
deosebite, in timp ce restul sunt buchete clasice.

Printre produsele
mai scumpe de la FlorideLux.ro se afla si inimile de trandafiri 3D de
180 cm inaltime.


Acest produs este
unul deosebit, reflectat si in pretul sau – 27.500 lei . Ne asteptam totusi ca acesta sa fie cumparat de cel putin doi
clienti”, a declarat Marius Dosinescu, CEO FlorideLux.ro.

In colectia de Ziua
Indragostitilor din acest an la FlorideLux.ro se mai regasesc si
aranjamente florale in inimi, cosuri de flori sau cu ceaiuri,
cosmetice si ciocolata. De asemenea, peste 80% dintre produsele
comercializate cu aceasta ocazie au si un cadou langa ele, ce consta
fie intr-o cutie de praline belgiene, fie in ceaiuri sau cosmetice.

„De Valentine’s Day, trandafirii
rosii detin suprematia, dar se vand foarte bine si aranjamentele din
garoafe rosii combinate cu bomboane de ciocolata, inimile din
crizanteme olandeze sau din orhidee, precum si lalelele rosii. De
asemenea, am remarcat faptul ca se poarta foarte mult florile in
cutie sau aranjamentele sub forma de cadou”, a spus Gabriel
Caloian, de la florifrumoase.ro.

„De asemenea, am primit in acest an
foarte multe comenzi de ursuleti, catelusi sau pisicute din flori”,
a adaugat acesta.

[b]Vanzarile au scazut
dramatic in ianuarie[/b]

Sarbatoarea Sfantului Valentin vine ca
o gura de oxigen pentru florarii, care au inregistrat in luna
ianuarie cele mai slabe vanzari din an.

„In luna ianuarie, vanzarile au
scazut cu aproximativ 80% fata de o luna normala. Asa s-a intamplat
in cazul nostru, dar din discutiile cu alti proprietari de florarii
si cu importatorii de flori, nici ceilalti concurenti nu au stat prea
bine”, a declarat Gabriel Caloian.

“Noroc ca in luna ianuarie a fost
Sfantul Ion si s-au mai comandat cateva aranjamente, ca in rest [b]au
fost si zile in care nu s-a vandut nici macar un buchet de
flori[/b]”, declara Gabriel Caloian. Potrivit acestuia, in fiecare
an se inregistreaza scaderi substantiale ale vanzarilor de flori, dar
acestea isi revin o data cu Sfantul Valentin.

Cele mai profitabile luni din an la
capitolul vanzari de flori sunt martie, care conduce detasat in topul
vanzarilor, mai, iunie, septembrie, octombrie si noiembrie.

Referitor la
comportamentul de achizitie al romanilor de Ziua Indragostitilor, acestia au inceput sa se
gandeasca din timp la aceasta sarbatoare. Ca urmare a campaniilor
puternice de marketing care promoveaza ziua de 14 februarie, pe
site-ul FloriDeLux.ro au fost plasate cateva comenzi chiar din 2012.


Un factor care a
contribuit la acest lucru este si faptul ca floraria online apeleaza,
inainte de fiecare sarbatoare importanta, la o strategie de motivare
a clientilor prin campanii de discount-uri oferite comenzilor
timpurii.